Så här gör man för att tjäna pengar på vin!

Diskussion i 'Övrigt' startad av StefanAkiko, 21 juli 2014.

  1. StefanAkiko

    StefanAkiko Pendeldricker Tokyo, London och Umeå

    Morberg har absolut knäckt nöten!

    image002.png
    Jo, visst går det uppenbarligen bra att bygga starka varumärken också med riktigt uselt plonk...

    image001.png
    Karlens marginaler är väldigt imponerande! Slutsats: Ett fjädra starkt varumärke:
    Morberg -> :cigarr:
    FW -> :neej: :vägg:
    Normal konsument -> :usch:
    1/3 konsumenter utan smaksinne -> :kyss:
     
    Mattias S, Larseman och ChristianB gillar detta.
  2. ChristianB

    ChristianB Medlem

    Vad fint att du illustrerar siffrorna med smilies! ;)

    Det är lite förvånande att det säljs så mycket, det håller jag med artikelförfattaren. Jag har bara provat den röda flaskan och jag bör nog inte säga för mycket om vad jag tyckte...
     
  3. Magnus L

    Magnus L urydhtfilgukj

    Och då är ändå boxen något mer svårsmält...
     
  4. ChristianB

    ChristianB Medlem

    Oj då... Har du provat den? Ibland är det ju intressant att prova sådana där saker ur ett nyfikenhetsperspektiv. Det senaste boxvinet jag drack var JP Chenet och det röda är ändå godtagbart som något slags bordsvin. Picknick-vin till buffé liksom, det fungerade över förväntan. :)
     
  5. Magnus L

    Magnus L urydhtfilgukj

    Det är ju oundvikligt (med tanke på försäljningssiffrorna) att inte stöta på det på middagsbjudningar och sommarfester. :)

    Som många andra viner på systemet är det inte direkt dåligt, bara outsägligt tortifgt. Men håller helt med dig, det är intressant och kanske till och med viktigt att prova bulkviner då och då. Man vill ju inte förlora perspektivet :rolleyes:
    Mina förväntningar ofta är så låga att jag nästan alltid blir överraskad i positiv bemärkelse.
     
    Mattias S, Vino fino, thunberg och 2 andra gillar detta.

Dela sidan