Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Såga ett kritikerrosat vin, alternativt hylla ett sågat

StefanAkiko

Återgår till pendeldrickning post-COVID.
Köpte ett sexpack och testade en för ca ett år sedan med @Grapeskull! Någon som vill köpa resterande fem... Bra vin att ta med på en BYOB hoppas att de andra tar med bättre vin i samma prisklass och på så sätt få valuta för pengarna.
Jag brukar ta med en flaska "felköp", en flaska "rättköp" och en flaska okänt.
Har sett folk dregla och bli vattniga i blocken över sådant jag inte kan dricka:
Vattniga Beaujolaiser, den där förfärliga dillbomben '98 Torre de Ona Lat 42 Gran Reserva, '10 och '11 Montalbera Ruchè di Castagnole Monferrato L'Accento mfl.
Och sett folk förfära sig över underbara saker som:
'98 Turley Rattlesnake Farm Petit Sirah, '66 Tondonia GR, '85 Clos d'Olive och diverse Tokayer... För att inte nämna sherrysar...

Det bär mig emot att bara ta med sådant jag själv inte gillar.
 
Toppen