Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Säljare

Skumpagne

Husmor/Älskare/Lagrare/Pappa
Frågan lyder.
Tror ni att det finns någon chans att få ett säljarjobb hos en importör om man inte har någon erfarenhet som säljare, och bara en utbildning inom Hotell & Restaurang och ett brinnande intresse för vin.
Har funderat lite fram och tillbaks och känner att jag skulle vilja jobba med något sådant, men hur stor chans har man?
 

Emanuel

Instagram; Swedish Champagne Dude
-De säljare jag känner kommer allt som oftast från restaurangbranschen och trillade in på säljaryrket för att de hade ett stort intresse och var trötta på sena kvällar och ruttet betalt.
Om man inte räknar de sociala kvalitéer de anskaffat sig genom att langa ljummen starköl över bardisken så har ingen av dem haft någon tidigare erfarenhet som säljare...

-Kör på för fasen, tror det kan bli bra, ser fram emot att du säljer in Krug (på glas) på min lokala Pizza så väntan blir lite mer angenäm.
 

Sörplarn

Medlem
Ring och fråga om du ens bör söka jobbet, letar dom efter någon specifik bakgrund borde de vara ärliga och säga det rakt ut.

De bästa säljare jag varit med om har oftast inte bakgrund, men har en lugn och trevlig attityd som skiljer från det vanliga stress krämar snacket, även att grubbla för länge är inte bra, kör kör, drick något dyr skumpa från källare så får du till ett bra CV.

Lycka till!
 
Trådskapare
S

Skumpagne

Husmor/Älskare/Lagrare/Pappa
-De säljare jag känner kommer allt som oftast från restaurangbranschen och trillade in på säljaryrket för att de hade ett stort intresse och var trötta på sena kvällar och ruttet betalt.
Om man inte räknar de sociala kvalitéer de anskaffat sig genom att langa ljummen starköl över bardisken så har ingen av dem haft någon tidigare erfarenhet som säljare...

-Kör på för fasen, tror det kan bli bra, ser fram emot att du säljer in Krug (på glas) på min lokala Pizza så väntan blir lite mer angenäm.
Va är det du säger, har pizza kommit till Kalmar nu!
Okej så det borde bara vara att köra alltså. Får väl leta runt lite. Tack för peppen!
 

Sjödin

Joråsåatt...
Jag sökte en eller ett par tjänster i höstas hos importörer. Motsatta bakgrunden dock, lång erfarenhet inom sälj men noll och ingen inom hotell, restaurang och drycker. Har till dags dato inte ens fått ett "tack men nej tack"... Så testa du @Skumpagne !! Kanske funkar bättre med dina erfarenheter!?
 

Emanuel

Instagram; Swedish Champagne Dude
Va är det du säger, har pizza kommit till Kalmar nu!
Jovars, och för ett halvår sedan fick vi något som heter Sushi, rå fisk, kan man tänka sig!

-För att inte tala om Hotel Amigo i trendkänsliga grannstaden Emmaboda som har pockat upp den stekheta (för fem år sedan) trenden med pulled pork! (Serveras med kokt potatis och lingon samt brunsås)

Håll i er, Smauland är det nya svart!

-Nämnde jag att vi har minst fjorton kinahak också? De kör en lattjo pryl med en foilelåda med olika fack där det ligger tre olika små rätter, den du, de har ni knappast i SOFO!
 

Mattias Schyberg

Administratör
Frågan lyder.
Tror ni att det finns någon chans att få ett säljarjobb hos en importör om man inte har någon erfarenhet som säljare, och bara en utbildning inom Hotell & Restaurang och ett brinnande intresse för vin.
Har funderat lite fram och tillbaks och känner att jag skulle vilja jobba med något sådant, men hur stor chans har man?
Och med detta menar du att du skall börja intressera dig för vin i allmänhet och inte bara Champagne. Detta känns stort! :eek:

;)

Jag tycker absolut att du borde satsa, det kan nog bli kul om inte annat. Lycka till! :)
 

StefanAkiko

Återgår till pendeldrickning post-COVID.
Frågan lyder.
Tror ni att det finns någon chans att få ett säljarjobb hos en importör om man inte har någon erfarenhet som säljare, och bara en utbildning inom Hotell & Restaurang och ett brinnande intresse för vin.
Har funderat lite fram och tillbaks och känner att jag skulle vilja jobba med något sådant, men hur stor chans har man?
Som säljare handlar det om att leverera orders till den som betalar din lön.
Kan du övertyga en arbetsgivare om att du kan det, och dessutom överträffa säljmålen, så har du ett riktigt bra liv framför dig!
Tuta och kör!

...och du, även om flera garanterat kommer tacka nej till dig, så spelar det ingen roll. Fila på ditt CV, dina argument, ditt personliga brev och fortsätt leta efter den som tackar: JA!
Motgång är vägen till framgång.
Typ: drakar stiger i motvind. Osv.
 
Toppen