Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Salt & Sill - delikatessbutik och restaurang vid Centralstationen i Göteborg

Mattias Schyberg

Administratör
Salt & Sill är en välkänd restaurang på Klädesholmen som nu har öppnat en filial i anslutning till Centralstation i Göteborg. En liten men naggande god lokal med en liten uteservering.

Har egentligen inte testat stället mer än ett par frukostar och någon lättare lunch. Skaldjur och diverse fisk är vad som erbjuds samt deras specialitet - sill med diverse inläggningar.

Av det som testats hittills så har jag blivit mer än nöjd, speciellt deras fantastiskt trevliga frukosterbjudande som består av ägg benedict med rökt lax. Jädrar vad gott och prisvärt. 60 spänn får man betala för en ruggigt mättande frukost med fina råvaror och en fantastiskt krämig hollandaisesås. Mumma!

Älskar själv att få lite trevlig frukost på stan när det vankas helg och ledighet, men är ruggigt trött på alla "fitness-baguetter" som alltid erbjuds på något trist fik eller café.

Uppfriskande och en klockren rekommendation för alla göteborgare eller annat löst folk som har vägarna förbi Centralstationen. Har ännu inte provat deras sill, det blir nog nästa sak att testa tror jag. En stor tumme upp blir betyget.

image.jpg
 
Trådskapare
Mattias Schyberg

Mattias Schyberg

Administratör
Mycket att göra på jobbet idag, passade därför på att glida förbi för lite sen lunch eller tidig middag om ni så vill på vägen hem. Frugan tog lite charkbricka och jag körde lite sillplanka. Gott! Genomgående bra ingredienser och trevligt upplagt. Att sitta och peta i sig lite smått och gott i solens sken är aldrig fel. :)

Sillplankan bestod av ett axplock av deras egensmaksatta sillsorter; svarta vinbär, maltwhisky och bacon var några av mina favoriter. Charktallriken var ganska standard med diverse kallskuret. Totalt sett trevligt. Ett extra plus för den engagerade personalen som var angelägna om att vi var nöjda. Enda minuset var att vi inte kunde få ett glas Riesling Auslese till sillen, vilket skulle vara kul att prova, men det var nog aningen mycket begärt trots allt. ;) En kall lager av bulksort fick det bli, bara för att skölja gomseglet en aning. 150 pix vardera för maten får nog anses vara rimligt.

image.jpg
 
Trådskapare
Mattias Schyberg

Mattias Schyberg

Administratör
Provade deras "räksmörgås" tidigare idag. Så jäkla bra och till ett perfekt pris på 159 pix. Massor av färska räkor med lite pepparrot som bryter av. Att äta sig proppmätt på högkvalitativa räkor är aldrig fel. Sanslöst fräscht och trevligt, dessutom tittade solen fram en liten stund och värmde våra smått frusna lemmar.

image.jpg

Jag lovar, det finns allt lite smörgås där någonstans under berget av räkor...
 
Last edited:
Toppen