Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Sämsta vinprovaren norr om Nordpolen?

StefanAkiko

Återgår till pendeldrickning post-COVID.
Snubblade över en mycket märklig TN då jag jagade efter USA-iska syrah-viner och kunde inte låta bli att påpeka att han borde markera sitt uttryckligen "flawed" vin som just: "flawed", och inte som ett 50p vin. Men karlen vägrar. Tjockskallig är bara förnamnet. Efternamnet är mer åt hållet: Skitstövel. Kallade mig Dickhead (tacksam över att han redigerade bort detta epitet efter ett tag) och är väl evt en bångstyrig enmansgalning. Säg gärna din mening i tråden om hans vin här:
https://www.cellartracker.com/note.asp?iWine=8069&iNote=4004588

..så får vi ha mckt nöje åt detta :)
 

Skumpagne

Husmor/Älskare/Lagrare/Pappa
image.jpg
At least i tried...
 

vintomas

Numera lågaktiv bloggare
Folk som beter sig illa flera gånger brukar kastas ut från Cellartracker. Det fanns en konstig britt som skrev så man misstänkte en del bokstavsdiagnoser med det omvända fenomenet från ditt problem - han gav synnerligen mediokra standardchampagner 100 poäng så snart han tyckte de var bra. Han hamnade i långa diskussioner om dessa poängsättningar, men efter ett tag försvann hans anteckningar.
 

Mattias Schyberg

Administratör
Snubblade över en mycket märklig TN då jag jagade efter USA-iska syrah-viner och kunde inte låta bli att påpeka att han borde markera sitt uttryckligen "flawed" vin som just: "flawed", och inte som ett 50p vin. Men karlen vägrar. Tjockskallig är bara förnamnet. Efternamnet är mer åt hållet: Skitstövel. Kallade mig Dickhead (tacksam över att han redigerade bort detta epitet efter ett tag) och är väl evt en bångstyrig enmansgalning. Säg gärna din mening i tråden om hans vin här:
https://www.cellartracker.com/note.asp?iWine=8069&iNote=4004588

..så får vi ha mckt nöje åt detta :)
Bra rutet i kommentarerna!
 

Magikern

Medlem
Har bara haft positiva erfarenheter av de som skriver där hittills.

Man undrar onekligen hur mycket betyg på Cellartracker påverkar försäljningen av ett vin? En ny producent kan väl knappast sälja sina viner till rejäla överpriser om han ser till att få ett flertal 100 poängare (av kompisar etc.) på cellartracker men ingen recension av någon känd recensent?
 
Toppen