Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Selosse Lieux Dits

Trådskapare
magnum

magnum

Epernay, Frankrike
SV: Selosse Lieux Dits

vintomas skrev:
Det verkar som om Sous le Mont säljs på egen hand från i år (d.v.s. som nr 4), men de övriga två bara säljs i ett 6-pack med alla Lieux Dits. I alla fall i år, vet inte om det kommer att bli större volymer nästa år.
Stämmer bra 4 viner säljs separat, 2 säljs endast tillsammans med dom andra 4. Dom levereras i stor trälåda samtliga flaskor är inlindade i halm (a la Clouet 1911). Antingen är dom 2 sist nämda dyrare eller så betalar man rejält för lådan!!
 

CH

Medlem
SV: Selosse Lieux Dits

Har vi någon länk till denna trälåda?
Har letat lite men inte hittat den i någon webshop ännu.
 

Keen

slan
SV: Selosse Lieux Dits

CH skrev:
Då var beställningen lagd. Återstår att se om man får något.


Samma! Var lite snabb med ett förskrivet önskemål, så min riktiga beställning gick iväg några sekunder efter. Hoppas det inte påverkade möjligheten att få 02:an alltför mycket. Egentligen vill (har råd) jag bara ha ett par rosé och ett par 02:eek:r, men får se hur det går.
 

Per Stade

Lege artis
SV: Selosse Lieux Dits

Keen skrev:
Samma! Var lite snabb med ett förskrivet önskemål, så min riktiga beställning gick iväg några sekunder efter. Hoppas det inte påverkade möjligheten att få 02:an alltför mycket. Egentligen vill (har råd) jag bara ha ett par rosé och ett par 02:eek:r, men får se hur det går.



Ojdå, för mig tog det hela 30 sekunder att svara.
 

KockJohan

Cioccolato Catering
Leverantör
SV: Selosse Lieux Dits

Keen skrev:
Jo, för mig också. Fast andra mailet några sekunder efter.
Tusiken jag låg o nudda på 60sec gränsen där! :/
Någon som vet hur snabbt man brukar få veta hur utdelningen blir?
 

vintomas

Numera lågaktiv bloggare
SV: Selosse Lieux Dits

johan1279 skrev:
Tusiken jag låg o nudda på 60sec gränsen där! :/
Någon som vet hur snabbt man brukar få veta hur utdelningen blir?

Har man inte hört något inom 30 sekunder är det nog kört... ;D
 

KockJohan

Cioccolato Catering
Leverantör
SV: Selosse Lieux Dits

Eftersom jag inte lyckades få Selosse 2002 vid tilldelningen förra veckan, ringde jag givetvis min franska vinlangare, med höga förhoppningar. Jag fick ett glatt svar att han snart får in höstens allokering med följande priser:
Rosé - 85€
Substance - 140€
Millésime 2002 & Initial - 220€
Lieu dit "La Côte Faron"& Initial - 175€
Lieu dit "Les Carelles"& Initial - 175€
Lieu dit "Le bout du Clos"& Initial - 175€
Lieu dit "Sous le Mont" Initial - 175€

Varför jag överhuvudtaget skriver detta är inte för att jag är snäll, utan för att min egna frakt blir billigare om vi beställer mer flaskor ::)
PMa mig vid intresse!
 
Trådskapare
magnum

magnum

Epernay, Frankrike
SV: Selosse Lieux Dits

johan1279 skrev:
Eftersom jag inte lyckades få Selosse 2002 vid tilldelningen förra veckan, ringde jag givetvis min franska vinlangare, med höga förhoppningar. Jag fick ett glatt svar att han snart får in höstens allokering med följande priser:
Rosé - 85€
Substance - 140€
Millésime 2002 & Initial - 220€
Lieu dit "La Côte Faron"& Initial - 175€
Lieu dit "Les Carelles"& Initial - 175€
Lieu dit "Le bout du Clos"& Initial - 175€
Lieu dit "Sous le Mont" Initial - 175€

Varför jag överhuvudtaget skriver detta är inte för att jag är snäll, utan för att min egna frakt blir billigare om vi beställer mer flaskor ::)
PMa mig vid intresse!
Fantastiskt bra priser!!
 
Toppen