Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Släpp 22 maj.

Segol

Medlem
Brunello, brunello, brunello... Det är väl ändå Keller Hipping som är det obligatoriska köpet i denna lansering? Jag har köpstopp så det blev bara ett 6-pack tyvärr.
Ett jäkla gissel det där med köpstopp.
 

Mattias Schyberg

Administratör

vintomas

Numera lågaktiv bloggare
Det där lät ju på pricken som jag. :)
Bara inte Livets goda överdriver eller missar nån detalj... Finns det någon här på forumet som sitter på andra källor än Livets godas http://www.livetsgoda.se/artikel/artikel.asp?ArtikelId=11318#.VWfkqIkazCQ
?
Kan inte låta bli att kommentera tre inslag i artikeln.
7,5% alkohol som känns mycket mer??? Det ska det ju inte göra när det finns restsötma och massor av/fint balanserande syra! Kan heller inte tänka mig att det smakar alkohol med denna "spec". Skriver LGP för amaronepimplare som tycker att spritsmak är bra i alla viner måntro?
Sedan står det ju att brittiska hovet köper GG, torrt vin, men ändå är dessa halvtorra flaskor som blivit kvar? Storyn går inte riktigt ihop.
Slutligen undrar man ju om uppgiften om att Herr Keller ogillar att svenskar köper vin på nätet kommer direkt från Keller (som tjänar lika mycket oavsett) eller från importören (som inte gör det)? Jag har i alla fall en gissning i frågan. ;-)
 

Vino fino

Medlem
Kan inte låta bli att kommentera tre inslag i artikeln.
7,5% alkohol som känns mycket mer??? Det ska det ju inte göra när det finns restsötma och massor av/fint balanserande syra! Kan heller inte tänka mig att det smakar alkohol med denna "spec". Skriver LGP för amaronepimplare som tycker att spritsmak är bra i alla viner måntro?
Sedan står det ju att brittiska hovet köper GG, torrt vin, men ändå är dessa halvtorra flaskor som blivit kvar? Storyn går inte riktigt ihop.
Slutligen undrar man ju om uppgiften om att Herr Keller ogillar att svenskar köper vin på nätet kommer direkt från Keller (som tjänar lika mycket oavsett) eller från importören (som inte gör det)? Jag har i alla fall en gissning i frågan. ;-)
Väl talat.

Både Jancis och Julia Harding har provat detta vin (är tyvärr inte betalkund så kan inte se omdömena). De andra varianterna av Hipping, också med 95p från Gilman, finns tillgängliga för mellan 30-40 euro så jag har svårt att se vad som skulle betinga denna Spätlese "över 1000 kr på auktion" om den såldes utanför Systembolaget.

Livets Goda fortsätter att briljera med sin helt opartiska vinjournalistik.
 
Toppen