Slow Coocker

Diskussion i 'Mat & Dryck, Restaurangbesök' startad av Anders Landström, 2 november 2012.

1. Anders Landström

Anders Landström Dricker mest, skriver lite Administratör

En matintresserad vän talar sig lyrisk kring Slow Coocker. De är hiskligt dyra i Sverige om man jämför med England men som tur är går det ju att köpa dem via nätet.

Någon som har synpunkter? Att kunna köra någpt i låg temperatur under lång tid är ju ett bra recept men är det någon som provat om dessa är bra?

2. Keen

Keen slan

SV: Slow Coocker

Borde det inte bara gå att lågtempa grejer i gryta i ugnen istället? På vilket sätt är dessa bättre?

Har också sett och hört massor om slow cookers på diverse forum, men då mest från amerikanska användare.

Och Coocker? Freudiansk felskrivning?

3. Anders Landström

Blev ett c som inte skulle varit med där :)

4. KockJohan

KockJohan Cioccolato Catering Leverantör

Jag har också svårt att förstå vad den gör för skillnad mot en vanlig ungsform?

5. Anders Landström

Det är väl egentligen min fråga. Har lite behov av extra prylar egentligen men mat är ju intressant.

6. Jos

Jos Medlem

Lättare att hålla jämn temperatur men egentligen ska man ju ha en sån som går att ställa in exakt temperatur, - typ denna; http://sousvideshop.se/produkter/sousvide-suprem-demi-pakketilbud/#!prettyPhoto
    Där får man ju även med vakumförslutare så inte så dyrt tycker jag.

Dela sidan