Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Små Partier 16 oktober 2015

Alter Ego

Medlem
Tänkte hugga nedanstående rödingar imorgon, nått vitt som man inte bör bomma?
Nuits St Georges 09
Nuits Saint Georges 10
Ermitage Le Méal 12
Ojai Solomon Hills PN 13
Ch Montus Cuv Prestige 00
 

Alter Ego

Medlem
Wittmann...

Ja, det fanns lite trevligt på den vita avd. också, dom här behöver man ju inte skämmas över att komma hem med:

Ried Loibenberg Grüner Veltliner Smaragd (91312) Weingut Knoll , 2014
Morstein Riesling Grosses Gewächs (95347) Weingut Wittmann , 2014
Heimbourg Gewurztraminer (99696) Domaine Zind Humbrecht , 2007
Meursault 1er Cru Les Genevrières Domaine Rémi Jobard , 2010
 

Alter Ego

Medlem
2 x Ried Loibenberg, Smaragd, Weingut Knoll , 2014
1x Morstein Riesling GG, Weingut Wittmann , 2014
1 x Heimbourg Gewurztraminer, Domaine Zind Humbrecht , 2007
1 x Nuits St Georges 2009
1 x Nuits Saint Georges 2010
2 x Ermitage Le Méal 2012
 

rs14

Medlem
Bra släpp. Blev lite av varje för mig - Campogiovanni 2010 (samt Casanova di Neri 2010 från tidigare släpp), ett par Gewurztraminer från Zind, Heimbourg resp Herrenweg och så ett par riktigt bra spanjorer, Pintia 2010 (enligt rykten den bästa Pintian någonsin!) och ett sällsynt vin från Telmo Rodriquez, As Caborcas Single Vineyard 2012 (1700 fl gjorda).
 

Skrutt

Medlem
2013 Campogiovanni Rosso di Montalcino var ett mkt strongt pastavin vilket förosakade en liten homage till superårgången 2010 i Montacino. Jag köpte alltså Campogiovanni Brunello di Montalcino trots att jag nästan jämt föredrar nebbiolo.
 
Toppen