Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Små partier 18 mars 2016

Svaret på det är väl att vi faktiskt inte vet hur bra det är. :) Nytt vin, oprövat som långlagrat. Oprövad potential. Jag tycker definitivt att det är en källarkandidat och var gott vid två provningstillfällen men det kändes tajt och oförlöst. För priset är det dock inte så mycket att tjafsa om--- mycket vin för pengarna.
Instämmer till fullo! Jag har bara druckit cartology 2012 men det var för mig en riktig upplevelse. Ren, fin, elegant och väldigt mkt chenin blanc. 91 p. Och som sagt, i den prisklassen. Inga problem hitta riktigt bra vita viner från alla vinproducerande kontinenter för 500 kr, eller habila budgetviner för hundralappen, utmaningen är just kvalitetsviner i prisklassen däremellan. Och där är cartology finfin!
 

grappa

Medlem
För min del blev det en Musar 99 och en Juillet-Lallement 08.
Står och funderar på Juillet-Lallement -08 eller O'de Mailly -08. Vilken skulle du rekommendera? (Och säg inte båda! :) Hellre dubbelt av en än lika många av båda (antar jag ?)).
 

MartinE

Medlem
Står och funderar på Juillet-Lallement -08 eller O'de Mailly -08. Vilken skulle du rekommendera? (Och säg inte båda! :) Hellre dubbelt av en än lika många av båda (antar jag ?)).
Jag har själv köpt båda - så det är ju det jag vill svara! :p

Men om du verkligen hellre köper två flaskor av den ena, skulle jag spontant rekommendera Mailly! Jag tror att den är gjord på bättre råvara.
 
Toppen