Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Små partier 2 december 2016

Emanuel

Instagram; Swedish Champagne Dude
sex flaskor kvar nu. Skynda!

:edit: Superslut! Såg att Elvis fick två, hoppas några av er andra här fick tag på två också!
-Synd att jag drack den när jag var nere i Champagne sist annars hade jag ju bara kunnat låtsas att den säkert var skitäcklig och fortsätta med mitt liv som om ingenting hade hänt...
 

Johan Ö

Medlem
Om vi går lite off topic här.
Finns det verkligen inget annat ställe att få tag på PP? Någon i Tyskland eller möjligtvis Frankrike? Har tillverkaren inget lager kvar som kan vara planerat att säljas av om ett par år eller så?
 

Emanuel

Instagram; Swedish Champagne Dude
Om vi går lite off topic här.
Finns det verkligen inget annat ställe att få tag på PP? Någon i Tyskland eller möjligtvis Frankrike? Har tillverkaren inget lager kvar som kan vara planerat att säljas av om ett par år eller så?
Man får nog ställa hoppet till att kanske snubbla över någon förvirrad ströflaska i nån vinbutik i Reims eller så...
 
Jag hade turen att ha e-mailen uppe imorse och mycket riktigt plingade bevakningsemailet till från Systembolaget som bekräftade att PP var tillbaka i webbsaldot. Detta var kl 09.01 och det fanns 5 flaskor att beställa. Likt en vessla fick jag iväg en beställning om 2 flaskor så nu lutar jag mig tillbaka och hoppas att de levereras till min närmaste butik. Kanske vände turen idag efter att jag grämde mig tidigare! :)

Tycker det är ofta som snabbsäljarna från släppen kommer med påfyllning veckan efter. Begriper inte hur det funkar men det har varit lyckosamt för mig att sätta de på bevakning för att därefter göra beställning senare. Någon som vet hur den här processen går till? hur det helt plötsligt fylls på...
 

KockJohan

Cioccolato Catering
Leverantör
Jag hade turen att ha e-mailen uppe imorse och mycket riktigt plingade bevakningsemailet till från Systembolaget som bekräftade att PP var tillbaka i webbsaldot. Detta var kl 09.01 och det fanns 5 flaskor att beställa. Likt en vessla fick jag iväg en beställning om 2 flaskor så nu lutar jag mig tillbaka och hoppas att de levereras till min närmaste butik. Kanske vände turen idag efter att jag grämde mig tidigare! :)

Tycker det är ofta som snabbsäljarna från släppen kommer med påfyllning veckan efter. Begriper inte hur det funkar men det har varit lyckosamt för mig att sätta de på bevakning för att därefter göra beställning senare. Någon som vet hur den här processen går till? hur det helt plötsligt fylls på...
tror även vi kommer få se ytterligare en påfyllning då de oftast lyckas glömma kvar en del ströflaskor i lagret från örebro
 
Hur lägger man bevakning på ett vin? Lagt det i dryckeslistan, men hittar inget uppenbart.

De verkar ha stängt möjligheten på PP nu, vet inte vad som styr när det går eller inte. Men för en annan champagne existerar bevakningsfunktionen i dryckeslistan när man har tryckt på knappen beställ och webbsaldot är noll. Se "bevaka dryck" till höger i bild.
upload_2016-12-7_13-42-20.png
 

Dovberg

Medlem
Jag hade turen att ha e-mailen uppe imorse och mycket riktigt plingade bevakningsemailet till från Systembolaget som bekräftade att PP var tillbaka i webbsaldot. Detta var kl 09.01 och det fanns 5 flaskor att beställa. Likt en vessla fick jag iväg en beställning om 2 flaskor så nu lutar jag mig tillbaka och hoppas att de levereras till min närmaste butik. Kanske vände turen idag efter att jag grämde mig tidigare! :)

Tycker det är ofta som snabbsäljarna från släppen kommer med påfyllning veckan efter. Begriper inte hur det funkar men det har varit lyckosamt för mig att sätta de på bevakning för att därefter göra beställning senare. Någon som vet hur den här processen går till? hur det helt plötsligt fylls på...
Av någon anledning väljer systembolaget att inte ta med alla beställda flaskor och lagerföra dessa på depån och i butikerna. När vinerna tar slut tar de in de sista flaskorna från leverantörens lager för att även dessa ska bli tillgängliga. Måste ha o göra med att Systembolaget inte tror att alla flaskor kommer att säljas slut direkt och då är det bättre att leverantören sitter med flaskorna på sitt eget lager.

Tycker det är märkligt att de inte har bättre koll på vilka viner som kommer att gå åt fort även om jag förstår logiken då både -09 och -07 fortfarande finns tillgängligt för försäljning. Tycker någon anställd på Systembolaget borde hänga här då och då för att på en insyn i vad som kommer att gå åt fort eller ej. Det finns helt klart ett samband mellan de viner som diskuteras här och de viner som försvinner fortare än kvickt.
 

Elvis

Medlem
Samtidigt är jag lite förvånad över att det var sådant enormt tryck efter Pierre Péters den här gången. Är det någon större dagstidning som haussat vinet, tro? 480 flaskor borde ha räckt till oss som känner till Les Chetillons, tycker jag.
 

Pontus

Medlem
Samtidigt är jag lite förvånad över att det var sådant enormt tryck efter Pierre Péters den här gången. Är det någon större dagstidning som haussat vinet, tro? 480 flaskor borde ha räckt till oss som känner till Les Chetillons, tycker jag.
Med tanke på hur den haussats på forumet räcker nog det? Jag behöver inte gå längre än till mig själv. Föll naturligtvis för grupptrycket och köpte en låda. Detta trots köpstopp, slut på lagringsutrymme och allmänt dålig likviditet. :ängel:
 

Belmont

Medlem
Hämtade precis ut 3st Pierre Peters Cuvée Speciale Les Chétillons 2008 och 3st André Jacquart Blanc de Blancs Grand Cru Millésimé 2008 på systembolaget i Karlstad.
Tycker dock det är lite tråkigt att PP inte kunde kostat på en kartong till sina flaskor. Det har ju AJ men det kanske är dom valt en klar flaska.
 
Toppen