Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Små partier 22 januari 2016

Alter Ego

Medlem
Råbert ger faktiskt 99T för årgången där T står för tannic. Kanske på uppgång ändå.
Fantastisk årgång som jag samlar på, dom bättre lär väl dock vara ur tunneln lagom tills det är dags att dra på sig träfracken. På prat på Råbert så har han gett 100 poäng till ett par av grannslottens 2005:eek:r.
 

Skrutt

Medlem
Fantastisk årgång som jag samlar på, dom bättre lär väl dock vara ur tunneln lagom tills det är dags att dra på sig träfracken. På prat på Råbert så har han gett 100 poäng till ett par av grannslottens 2005:eek:r.
Träfrack eller inte så är det iaf ganska uppenbart att holländaren på CT inte har full koll.
 

Alter Ego

Medlem
Träfrack eller inte så är det iaf ganska uppenbart att holländaren på CT inte har full koll.
Recensionen är gjord 2009 och Holländarn tycker att det e för mycket tanniner och tror inte att de kommer att försvinna med åren, 75 pinnar 2009 är åtminstone 10 för lite, men smaken är som baken.
 

Zmirc

Medlem
Såg just att det har kommit in cirka 70 flaskor till av Château Tour Baladoz till PK-huset i Stockholm (webbsaldo), om det finns fler som jag som kommit på att det vore schyst att testa.
 

Skrutt

Medlem
Vignes Préphylloxeriques Plaimont 2012 verkar intressant.

Någon som känner till mer? Kanske inget höjdarvin alls.

Edit: Error. Tog detta för ett Etna-vin!

År skeptisk till den "maskulina" årgången Etna 2012. 2012 Tenta della terre nere (till pasta vongole enligt mångtaliga tips) känns som nära umgänge med en välanvänd kontorsstol från 1961, även om det är angenämt initialt. Å andra sidan är jag inget jättestort fan av dessa vulkanviner från början.
 
Last edited:
Trådskapare
Mattias Schyberg

Mattias Schyberg

Administratör
Det blev lite köp från släppet idag:

  • 2014 Reyneke Reserve White (...med tanke på nivån på deras röda så måste ju detta testas såklart!)
  • 2012 Costa dei Fre Azienda Agricola (...nu hoppas jag bara att @KA Import har hittat ett guldkorn här och att jag slipper bli besviken).
  • 2012 Vignes Préphylloxeriques Plaimont (...fick en ful jäkla trälåda till som jag inte förstår syftet med. Nästan så det fick mig att ångra köpet i sista sekund. ;))
 
Toppen