Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Små partier 3 mars?

M

Mouton

Ja priset är lågt med tanke på nivå i övriga världen, men som tur är inte nåt jag är intresserad av. Trots allt den kostar en slant
 

Finewinedude

2024 - Låter saker och ting vara osagt
Köpte 1996 för 675 och 1997 för 900 på bolaget så har något svårt att acceptera den moderna prissättningen.
Det gör ont i själen att inse att priserna går upp så mycket. Men 10 år har gått och vin blir allt mer populärt. Tur att man har en kollega som är lika intresserad som en själv. Prislappen halveras därav, och det är ju upplevelsen att dricka en sådan dynamitflaska tillsammans med någon/några som räknas. :)
 

ChristianB

DipWSET
Sen är jag väldigt nyfiken på Wrath Ex Anima, kan man beställa mellan bolag om man säger till på plats?
Inga interna leveranser mellan butikerna görs första veckan. Om det finns i varudepån går det att beställa där; tanken är att det som står i hyllan går till den som är först till kvarn. :)
 

vintomas

Numera lågaktiv bloggare
+1 Schaefer +1 Keller. Fortsätter dammsuga allt som heter Riesling med årgång 2015 :)
Fast dessa BA och TBA från Keller är ju inga rieslingviner... Möjligen innehåller TBA:n (som inte är lika vanlig som Pius BA) lite Riesling, men i huvudsak bygger de på druvor som mognar tidigare till höga Oechsletal. I fallet Pius hittar jag en angivelse om Rieslaner, Scheurebe och Huxelrebe.
Riesling TBA från absoluta topproducenter kostar tyvärr åtskilliga gånger mer än de här priserna.
Men köpa tycker jag du ska göra ändå!
 
2fl från PK.
96p+platinum av Decanter 2016
IMG_2830.JPG
 
Nu misstänker jag att Decanter i vanlig ordning har scorat i förhållande till pris. Fortfarande ett intressant vin om man förväntar sig ett vin runt 89-90 snarare än 96. ;)
Jag har absolut ingen koll på Argentinska viner. Men för 220kr/flaskan så är det intressant att prova med dessa betyg.
Dekanter 96p+Platinum - Best in Show: Best Red Blend over £15.
Tim Atkins 94p
RP 92p
 

vintomas

Numera lågaktiv bloggare
Precis öppnad: Härlig Syrah-frukt på tungan, lite bränd ek, otroligt balanserad men tanninerna är fortfarande en aningens tydliga. Tror på att den blir bättre om 2-3 år. Visa bifogad bild 9524
Är det måntro samma vin som hette Tandem för några år sedan? (Då köpte jag det utomlands.) Etiketten ser misstänkt lik ut, med samma tandemcykel, och prisnivån verkar vara ungefär den samma.
Min minnesbild av Tandem är att den var ett mellanting mellan en Crozes-Hermitage och en Nya världen-Shiraz, med bra pris/prestandaförhållande, men kanske med mindre att vinna på lagring än nordrhônare.
 
Toppen