Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Små partier 5 februari 2016

Magikern

Medlem
-Har inte druckit den själv men skall vara en bra producent.
-Passa på att hugg någon flaska medans du har chansen, när Livets Goda kommer med sin Etnaspecial om någon vecka lär man väl inte få ha de distriktet i fred längre... :mad:

Producenten anses göra några av de bästa rödvinerna som finns i sin prisklass någonstans. Vinet som släpps hör inte till toppvinerna men skulle nog våga säga att de flesta rödvinsälskare på forumet tyckt att det är bra valuta för pengarna. :)
 

Magikern

Medlem
Vem anser detta?

Om jag inte har helt fel för mig har både Galloni och Suckling sagt det. Men det säger kanske inte speciellt mycket iofs. ;) Har hört liknande ordalag från andra vinnördar när det gäller toppvinerna men i de fallet tror jag de låga förväntningarna påverkade rätt mycket.
 

kayaker

Cyklist
Såg precis att chateau d'Armailhac går för 368:- 2010:an gick för 573:- en rätt markant sänkning...
2012:an kostade 381kr och den lär vara betydligt bättre. Jag skulle definitivt hoppa över 2013. Château Fleur Cardinale 2013 bör vara ett bättre köp, men jag tror jag hoppar över den också.
 

ChristianB

DipWSET
Bdx 2013 har väl fått bottenbetyg av rätt många insatta i scenen?

Själv siktar jag nog in mig på Chateau Montus 2012, möjligen en flaska av Pierre Gimonnet 2008 om jag kan få fatt i en. ;)
 

Vino fino

Medlem
2012:an kostade 381kr och den lär vara betydligt bättre. Jag skulle definitivt hoppa över 2013. Château Fleur Cardinale 2013 bör vara ett bättre köp, men jag tror jag hoppar över den också.
Väl talat. Jag brukar få stryk här av vissa forumiter när jag klankar ned på Bdx '13 :) men det är en usel årgång. Med några få undantag på den vita sidan.

'12 är mycket trevligare, även om den knappast heller är någon klassiker. Jag skulle inte köpa '13 om den så vore 30% billigare än '12.
 
2012:an kostade 381kr och den lär vara betydligt bättre. Jag skulle definitivt hoppa över 2013. Château Fleur Cardinale 2013 bör vara ett bättre köp, men jag tror jag hoppar över den också.
Jag lyder nog forumets råd att passa på bordeaux 2013, menade inte att det var ett kap utan att prissänkningen kanske hängde ihop med kvaliteten på d'Armailhac 2013.
 

kayaker

Cyklist
Jag lyder nog forumets råd att passa på bordeaux 2013, menade inte att det var ett kap utan att prissänkningen kanske hängde ihop med kvaliteten på d'Armailhac 2013.
Den hänger nog mest ihop med vikande försäljning och växande lager pga. för höga priser på tidigare årgångar.
 

Emanuel

Instagram; Swedish Champagne Dude
Nå? Vad klirrar i kassen hos forumiterna?
Jag drog iväg en webborder på lite Passopisciaro - Passorosso (Förstås) sedan plågade jag mig själv med en låda Cantemerle bara för att jag har den vertikalt. Då har jag ju åtminstone något att gnälla om de kommande åren varje gång jag öppnar en flaska...
Tänkte nog plocka upp någon Cuvee de Vatican om jag har vägarna förbi mitt lokala SB, ett fåtal av vinerna i släpet hamnar ju där på en liten vagn i ett bortglömt hörna av Kalmarbutiken och då går de förstås inte att beställa via nätet...
 

thunberg

Flaskfantast
Administratör
Det blev lite blandat, Passorosso, Montus Prestige, Felton Road Bannockburn, Vigna Caselle Riserva och givetvis månadens vin Clos Floridène.
 
Toppen