Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Små partier 7 april 2017

Johan Ö

Medlem
Du kan bara beställa till en butik som inte fått allokering på den så lägg beställning på webben till någon sunkig butik som inte tar in små partier så kan du beställa från webbsaldot.
Så kan jag också göra.

Fast är det inte lita konstigt att man inte får några flaskor till butiken om man nu blivit tilldelade ett antal?
 

Emanuel

Instagram; Swedish Champagne Dude
Så kan jag också göra.

Fast är det inte lita konstigt att man inte får några flaskor till butiken om man nu blivit tilldelade ett antal?
Kan vara slut redan eller så har de inte hunnit plocka upp dem eller något annat strul... Det är ju trots allt världens bästa Systembolag vi talar om här :)
 

chambertin

Medlem
Jahapp, då har man borrat ännu ett hål i plånboken...

Dagens investering fick bli lite Etna Rosso av god kvalité i form av Guardiola följt av Barbaresco Serraboella från dotterns årgång 2013 efter rekommendation från @chambertin . Självklart fick det bli lite 2006 Duval-Leroy också efter att 96an presterade gallant på senaste BYOB Kalmar.
-Nu ska man bara vänta tio år på den också :(
Bra med lite backup så du slipper tulla på dotterns flaskor.:)
Köpte du inga till dig själv ?
 

Pontus

Medlem
Endast 6 x Rieussec helt i linje med mitt köpstopp som inte innefattar sött. Hur sött är dock inte helt uttalat, så jag börjar fundera på om viner med lite, lite dosage i möjligen också kan kvala in som godkända inköp?
Blev iofs också en helflaska d'Yquem i gårdagens webbsläpp (man fick bara fick köpa en). Tänkte först föreslå för min fru att skapa ett konto och agera bulvan, men jag besinnade mig :ängel:.
 

Emanuel

Instagram; Swedish Champagne Dude
Bra med lite backup så du slipper tulla på dotterns flaskor.:)
Köpte du inga till dig själv ?
*hehe* Klart jag gjorde, ska man köpa enstaka flaskor kan man lika gärna låta bli och varje gång hon ställer till med något hyss dricker jag upp en flarra från hennes årgång... Så får vi se om det blir något kvar till henne när hon blir stor.
-Barnuppfostran 1-0-1 :D
 

chambertin

Medlem
*hehe* Klart jag gjorde, ska man köpa enstaka flaskor kan man lika gärna låta bli och varje gång hon ställer till med något hyss dricker jag upp en flarra från hennes årgång... Så får vi se om det blir något kvar till henne när hon blir stor.
-Barnuppfostran 1-0-1 :D
Vilken bra strategi. Ska genast öppna några flarror Clos St Jacques -99 och Quinta do Noval VP -94.:D
 

Mattias Schyberg

Administratör
Hittade inte det här vinet i listan ovan, men @Hans Artberg lyckas minst sagt få mig jäkligt intresserad. Blint är kung!

2015 Inshalah Brut, Saudi-Arabien
(11918, 119 kr; Sharia Import, 200 fl) Blint 30/3: "Fin gräddig mousse, god bröd/grape, champagne (Selosse!?)..." MVG.
Kanske någon minns när det här sensationella vinet - en s k Kaba Brut - introducerades i Sverige 2009, då med årgång 2007. Trots västvärldens stora efterfrågan har SB nu lyckats komma över ett nytt parti, till utmärkt pris. 2009 gissade jag på Krug...


http://www.artbergomvin.nu

Är det någon annan som har koll. Kanske vill Hans utveckla sina synpunkter en aning för oss?

Är det ett aprilskämt? ;)
 

Emanuel

Instagram; Swedish Champagne Dude
Hittade inte det här vinet i listan ovan, men @Hans Artberg lyckas minst sagt få mig jäkligt intresserad. Blint är kung!

2015 Inshalah Brut, Saudi-Arabien
(11918, 119 kr; Sharia Import, 200 fl) Blint 30/3: "Fin gräddig mousse, god bröd/grape, champagne (Selosse!?)..." MVG.
Kanske någon minns när det här sensationella vinet - en s k Kaba Brut - introducerades i Sverige 2009, då med årgång 2007. Trots västvärldens stora efterfrågan har SB nu lyckats komma över ett nytt parti, till utmärkt pris. 2009 gissade jag på Krug...


http://www.artbergomvin.nu

Är det någon annan som har koll. Kanske vill Hans utveckla sina synpunkter en aning för oss?

Är det ett aprilskämt? ;)
Lite äpplig i smaken för att konkurrera med en Krug kan jag tycka...
 
M

Mouton

Lite äpplig i smaken för att konkurrera med en Krug kan jag tycka...
Vore ju fan om man fick en KRUG upplevelse för 119:- men trots min ringa erfarenhet håller jag med, finns inga KRUG vibbar i min mun
 
M

Mouton

Och tycker ni att jag skriker KRUG, så har ni fattat rätt, jag menar 119:- och KRUG!!!
 
M

Mouton

Jag drack det för ca ett år sen, en entusiast som ville visa mig obetydelsen av champagne. Som alla vet borde jag spunnit på detta, men icke så
 
Toppen