Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Små partier och exklusiva produkter augusti 2012

Systembolagets augustilansering, exklusiva produkter samt de som endast lanseras i vinkällarbutikerna.

Släpps lite vita och röda R López de Heredia Viña Tondonia. Det vita brukar vara väldigt intressant och väl så speciellt som deras rosé. Det röda har jag inte provat. 2007 Louis Roederer Rosé är ett annat vin som jag gärna köper

Exklusiva produkter

Vinkällarbutikerna
 

Aqua Vitae

Medlem
SV: Små partier och exklusiva produkter augusti 2012

Det röda är OK men det är det vita och rosévinet som sticker ut - kul viner att prova.

Magnus
 

KockJohan

Cioccolato Catering
Leverantör
SV: Små partier och exklusiva produkter augusti 2012

Trevligt med många Savennières!
En från 1982 för 359,- låter billigt(om den nu är bra?). Det ska jag minst slå till på iaf :)
 
Trådskapare
A
SV: Små partier och exklusiva produkter augusti 2012

johan1279 skrev:
Trevligt med många Savennières!
En från 1982 för 359,- låter billigt(om den nu är bra?). Det ska jag minst slå till på iaf :)
82an ska ha varit riktigt bra hörde jag från några som provat den
 

egonx

Medlem
SV: Små partier och exklusiva produkter augusti 2012

Bara en heads-up om att listorna verkar ha kompletterats. Bland annat släpps även ett halvdussin Riesling från Georg Breuer samt det enda vinet på SB gjort på druvan Orleans (även det från Breuer).

Själv satsar jag nog på Albino Roccas Barbaresco.
 

KockJohan

Cioccolato Catering
Leverantör
SV: Små partier och exklusiva produkter augusti 2012

Brukar det vara någon vidare 'rusning' på augusti släppet.....det känns ju konstigt om man skulle köa ?
 

egonx

Medlem
SV: Små partier och exklusiva produkter augusti 2012

Blir nog ingen rusning imorgon, svårt att se vad man skulle behöva köa för. En del av det jag tittat på finns kvar i förgående årgång och har därmed stått på hyllan i ett år nu.
 
Toppen