Små partier och exklusiva produkter augusti 2012

Diskussion i 'Lanseringar från Systembolaget' startad av Anders Landström, 15 juni 2012.

1. Anders Landström

Anders Landström Dricker mest, skriver lite Administratör

Systembolagets augustilansering, exklusiva produkter samt de som endast lanseras i vinkällarbutikerna.

Släpps lite vita och röda R López de Heredia Viña Tondonia. Det vita brukar vara väldigt intressant och väl så speciellt som deras rosé. Det röda har jag inte provat. 2007 Louis Roederer Rosé är ett annat vin som jag gärna köper

Exklusiva produkter

Vinkällarbutikerna

2. Aqua Vitae

Aqua Vitae Medlem

SV: Små partier och exklusiva produkter augusti 2012

Det röda är OK men det är det vita och rosévinet som sticker ut - kul viner att prova.

Magnus

3. KockJohan

KockJohan Cioccolato Catering Leverantör

Trevligt med många Savennières!
    En från 1982 för 359,- låter billigt(om den nu är bra?). Det ska jag minst slå till på iaf :)

4. Anders Landström

Anders Landström Dricker mest, skriver lite Administratör

82an ska ha varit riktigt bra hörde jag från några som provat den

5. egonx

egonx Medlem

Bara en heads-up om att listorna verkar ha kompletterats. Bland annat släpps även ett halvdussin Riesling från Georg Breuer samt det enda vinet på SB gjort på druvan Orleans (även det från Breuer).

Själv satsar jag nog på Albino Roccas Barbaresco.

6. KockJohan

KockJohan Cioccolato Catering Leverantör

Brukar det vara någon vidare 'rusning' på augusti släppet.....det känns ju konstigt om man skulle köa ?

7. egonx

egonx Medlem

Blir nog ingen rusning imorgon, svårt att se vad man skulle behöva köa för. En del av det jag tittat på finns kvar i förgående årgång och har därmed stått på hyllan i ett år nu.

Dela sidan