Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Småpartier 17 februari 2017

Pontus

Medlem
Beställde 6 Keller, 3 av varje. För en gångs skull trillade beställningen igenom snabbt utan några sekunders väntetid vid klickningarna. Gick på klockan på mobilen och klickade så snabbt som möjligt efter att klockan slog över till 10.
 
Last edited:

rs14

Medlem
Beställde 6 Keller, 3 av varje. För en gångs skull trillade beställningen igenom snabbt utan några sekunders väntetid vid klickningarna. Gick på klockan på mobilen och klickade så snabbt som möjligt efter klockan slog över till 10.

Grattis! Jag gjorde precis likadant, gick in på sekunden klockan slog 10. Allt såg bra ut tills iPade'n tuggade oroväckande många sekunder efter tryckt på beställning. Och så dök det upp ett meddelande i stil med "fel antal valda", tror inte jag sett det tidigare. Alla flaskorna borta. Trettio sekunder efter tio. Surt som f-n. Verkar inte vara lika stort tryck i de tre prestigebutikerna då det i skrivande stund finns flaskor kvar.
 

Skrutt

Medlem
Det värsta är ju den ytterligare fördröjningen som dyker upp när de vill att man ska "Ta bort rad" för det som är slut! Då riskerar man väl att fler varor i korgen tar slut. Varför tas inte raden bort automatiskt? Vill man prova igen med ett lägre antal så är det ju bara att påbörja en ny beställning. Som vanligt är systemet anpassat till casual customers. :mad:
 

Pontus

Medlem
Grattis! Jag gjorde precis likadant, gick in på sekunden klockan slog 10. Allt såg bra ut tills iPade'n tuggade oroväckande många sekunder efter tryckt på beställning. Och så dök det upp ett meddelande i stil med "fel antal valda", tror inte jag sett det tidigare. Alla flaskorna borta. Trettio sekunder efter tio. Surt som f-n. Verkar inte vara lika stort tryck i de tre prestigebutikerna då det i skrivande stund finns flaskor kvar.
Man blir så trött... Det är ett lotteri varje gång.
 
  • Like
Reactions: ae

ae

Medlem
Så trött på systemets web. Jag möttes av ett "Hoppsan! Något gick fel vid beställningen" när jag skulle bekräfta några flaskor Keller. Ett käckt Hoppsan! var inte vad jag hoppades på just då. Sedan var det självklart slut.

Samma här. Så tröttsamt.
 

Trydebull

Medlem
Vacqueyras-garrigues

https://www.systembolaget.se/dryck/roda-viner/vacqueyras-garrigues-9535601

Har den här varit rekommenderad i någon tidning? När jag var på plats i morse så sprang folk nästan ner varandra för den? Tror att det gick 30 flaskor på två minuter. Själv hade jag siktet inställt på ett par helt andra flaskor så jag var bara glad att slippa konkurrens. När krutröken lagt sig mellan allt från gamla punkare till unga universitetsgrabbar så frågade jag en av SB-killarna. Han var själv också lyrisk över en den så jag var tvungen att plocka på mig några jag med. Någon som testat - eller läst någon recension?
 

chambertin

Medlem
Vacqueyras-garrigues
https://www.systembolaget.se/dryck/roda-viner/vacqueyras-garrigues-9535601

Har den här varit rekommenderad i någon tidning? När jag var på plats i morse så sprang folk nästan ner varandra för den? Tror att det gick 30 flaskor på två minuter. Själv hade jag siktet inställt på ett par helt andra flaskor så jag var bara glad att slippa konkurrens. När krutröken lagt sig mellan allt från gamla punkare till unga universitetsgrabbar så frågade jag en av SB-killarna. Han var själv också lyrisk över en den så jag var tvungen att plocka på mig några jag med. Någon som testat - eller läst någon recension?
Montirius viner brukar vara bra köp oavsett om man "tror" på biodynamik eller ej.
 

Hampe

Medlem
Vacqueyras-garrigues

https://www.systembolaget.se/dryck/roda-viner/vacqueyras-garrigues-9535601

Har den här varit rekommenderad i någon tidning? När jag var på plats i morse så sprang folk nästan ner varandra för den? Tror att det gick 30 flaskor på två minuter. Själv hade jag siktet inställt på ett par helt andra flaskor så jag var bara glad att slippa konkurrens. När krutröken lagt sig mellan allt från gamla punkare till unga universitetsgrabbar så frågade jag en av SB-killarna. Han var själv också lyrisk över en den så jag var tvungen att plocka på mig några jag med. Någon som testat - eller läst någon recension?

Munskänkarna gav det 15 av 20.
 

vinosofi

Medlem
Vacqueyras-garrigues

https://www.systembolaget.se/dryck/roda-viner/vacqueyras-garrigues-9535601

Har den här varit rekommenderad i någon tidning? När jag var på plats i morse så sprang folk nästan ner varandra för den? Tror att det gick 30 flaskor på två minuter. Själv hade jag siktet inställt på ett par helt andra flaskor så jag var bara glad att slippa konkurrens. När krutröken lagt sig mellan allt från gamla punkare till unga universitetsgrabbar så frågade jag en av SB-killarna. Han var själv också lyrisk över en den så jag var tvungen att plocka på mig några jag med. Någon som testat - eller läst någon recension?
Alf Tumble brukar också tala varmt om Montirius i DN om det kan ha spelat in.
 

Pontus

Medlem
Vacqueyras-garrigues

https://www.systembolaget.se/dryck/roda-viner/vacqueyras-garrigues-9535601

Har den här varit rekommenderad i någon tidning? När jag var på plats i morse så sprang folk nästan ner varandra för den? Tror att det gick 30 flaskor på två minuter. Själv hade jag siktet inställt på ett par helt andra flaskor så jag var bara glad att slippa konkurrens. När krutröken lagt sig mellan allt från gamla punkare till unga universitetsgrabbar så frågade jag en av SB-killarna. Han var själv också lyrisk över en den så jag var tvungen att plocka på mig några jag med. Någon som testat - eller läst någon recension?
Har druckit flera årgångar och även besökt dem på plats. Montirius är alltid bra, även om de inte når de högsta höjderna. 2010 var strålande, 2015 borde vara i typ samma klass. Kan drickas ung eller lagras i kanske upp till 10 år i bra förhållanden.
 
Last edited:

Trydebull

Medlem
Munskänkarna gav det 15 av 20.

Alf Tumble brukar också tala varmt om Montirius i DN om det kan ha spelat in.

OK. Det förklarar ju en del. Är inte med i Munskänkarna och brukar inte följa vinskribenterna i dagstidningar.

Jag kan inte komma på att jag någonsin har druckit någonting från Montirius.

Fast det verkar ju vara hyfsat goda tongångar från er, Pontus och Chambertin. Får lite lunchbesök i morgon, får se om jag testar en flaska då.
 
Last edited:
Toppen