Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Småpartier 6:e mars?

mnor

Medlem
Hade sett ut två viner som jag köpte från släppet:
2010 Hermanos Pérez Pascuas Ribera del Duero Reserva Viña Pedrosa
2011 Familia Zuccardi Tito Zuccardi Valle de Uco (Testar jag troligtvis ikväll)

Sedan spontanköpte jag ytterligare ett vin som inte ingick i släppet.
2010 Pujanza Rioja Norte
 
Endast 14 pinnar av Munskänkarna så pass för mig. Men har man det som husvin så smakar det kanske bättre.

Nästa webblansering = Barolo Monprivato 2010 utläste jag av de förnämliga dokumenten. Tycker att det finns en tendens att de helt enkelt väljer att webblansera de dyraste vinerna - alternativt en förhärligad producent - men här hamnar vi visst under 1000-lappen i alla fall (999 kr).
Något du ska försöka att införskaffa? Hur klassas den - traditionell eller modern?
 
Trådskapare
Emanuel

Emanuel

Instagram; Swedish Champagne Dude
Har köpt Cantemerle vertikalt sedan -08 och har alla tidigare årgångar i snygg obruten trälåda.

-Som bekant så kommer sällan viner i sin orginallåda från Bolaget trots att man beställer en låda vilket är något jag också uppmärksammat dem på i ett av alla mina mail jag skickat i hopp om att förändring kan ske om man tjatar tillräckligt.

Jag beställde trots allt 12 flaskor med hjälp av den fantastiskt hjälpsamma och trevliga personalen på mitt lokala bolag och de hjälpte mig även med att ringa centrallagret för att försäkra sig om att vinerna skulle levereras i obruten förpackning.

MEN, några dagar senare ringer en förtvivlad hen från mitt lokala SB och berättar att endast åtta flaskor har anlänt och dessa i standardiserad DDR-pappkartong. *Suck*
-Obrutna lådor kan dock finnas på andra SB i landet men mitt lokala bolag får inte kontakta dem för ens efter karenstiden på släppet löpt ut och då finns ingen garanti för att de kvarvarande flaskorna inte är slutsålda. *Suck igen*

-Hur som helst, i Fredags löpte karensen ut och den oerhört hjälpsamma personalen lyckades faktiskt säkra två obrutna trälådor till mig efter att ha spenderat rejält med tid med att ringa runt till en ansenlig mängd bolag ute i landet.
-På sjungande smauländska deklarerades att stockholmsbolagen var dryga och ville inte hjälpa till men tillslut hade en snäll göteborgare förbarmat sig och släpp loss två lådor till landsbygden. (Jag är ju själv stockholmare men skrattade ändå gott)

-Att det skall vara så svårt att köpa sitt vin på ett sätt som är normalt i resten av Europa?

Ya ya, så blev det förstås några flaskor Etna Rosso, annars hade man ju fått skämmas :)
 
Last edited:
Trådskapare
Emanuel

Emanuel

Instagram; Swedish Champagne Dude
@Emanuel , Efter allt detta besvär, varför fortsätter du att handla av bolaget?
Njae, nu är ju bolaget långt ifrån min enda inköpskanal men just i detta fallet tyckte jag Cantemerle var vettigt prisad.

När det gäller Champagne exempelvis så är det mer av ett undantag att jag köper något via SB så även med det flesta av mina vardagsviner även om det då och då slinker med en chard från Clotilde eller ett tips från forumet.
 

Silenos

Medlem
Ja ok, är priset tillräckligt bra (som det är i undantagsfall) så kan det ju vara värt krånglet. Jag har själv sällan några problem med de få beställningar jag gör på SB (men så är jag heller aldrig på jakt efter obrutna lådor).
 
Toppen