Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Solobarolo.it

Emanuel

Instagram; Swedish Champagne Dude
Samma mail här. Känner mig lite smutsig som har handlat av skitföretaget, men törsten av Accomasso smällde högre. Nåja, första och sista gången...
Jag hade faktiskt inte haft några problem med dem fram tills jag beställde Accomaso men jag lär inte beställa där igen efter detta debaclet.
 

Per Stade

Lege artis
Hej, Jag kan tala om för er att Solo Barolo är Norsk! Inte italienare som stjäl cycklar!

Välkommen till forumet!
Det har diskuterats tidigare i forumet att SoloBarolo drivs av en norrman.
En svärdotter fick sin cykel stulen på Nord-Koster i somras, vilket är korkat att göra på en så liten ö. Cykeln återfanns ganska omgående och tjuven blev så utskälld att hon grät.
För att inte generalisera: det finns norska cykeltjuvar!
Sen kanske författaren till det ursprungliga inlägget om cykeltjuvar tänkte på en klassisk film av Vittorio De Sica.
 
Last edited:

sunqan

Vinös
Konstigt. Jag gav en länk till herr Sagas tidigare bedrifter för några inlägg sedan. Att nu komma och säga att solo drivs av en norrman och att han inte är cykeltjuv känns lite knasigt... han är ännu värre.
 

Sundbom

Medlem
Jag hade faktiskt inte haft några problem med dem fram tills jag beställde Accomaso men jag lär inte beställa där igen efter detta debaclet.

Har du fått något svar? Såg att du hade skrivit på deras facebooksida, men har inte Facebook så jag kan inte se svaret. Har mejlat 12 gånger, skickat pm på Instagram och försökt ringa utan svar. Har begärt pengarna tillbaka utan svar också. Får nog kontaktakreditkortsbolaget.
 

Pontus

Medlem
Har du fått något svar? Såg att du hade skrivit på deras facebooksida, men har inte Facebook så jag kan inte se svaret. Har mejlat 12 gånger, skickat pm på Instagram och försökt ringa utan svar. Har begärt pengarna tillbaka utan svar också. Får nog kontaktakreditkortsbolaget.
Nu var inte inlägget riktat till mig men... Ett tips kan vara att be en vän skicka ett meddelande via Facebook till SoloBarolo om du inte vill skapa ett konto. Jag kontaktade dom på detta sätt efter tips här på forumet, och dom svarade faktiskt inom några timmar.
 

Sundbom

Medlem
Dagens skörd i inboxen:

We will collect new delivery from Accomasso Monday the 31st of October to fulfill all the missing deliveries. Your order no. 1155 of 4 + 4 bottles, totally 8 bottles will be delivered with that arrival. Don´t hesitate to get in touch if you have any questions,

Nu återstår att se om de verkligen dyker upp...

Samma mail här. Känner mig lite smutsig som har handlat av skitföretaget, men törsten av Accomasso smällde högre. Nåja, första och sista gången...

Efter detta så har jag mejlat dom vid följande datum i november 7,11,14,16,18,23,24 utan att få svar. Inget svar när jag har ringt heller. Nu skrev jag på ett av deras instagraminlägg där det såklart kan ge lite dålig publicitet. Då fick jag svar direkt att dom skulle kontakta mig på kvällen.

Så:
"Good evening Mr. Sundbom,

I just arrived back from US. We have got a few bottles from Accomasso this week. I will check the planning and let you know by 10.00 tomorrow morning.

Thanks in advance,

Best regards"

Följetongen fortsätter...
 

Emanuel

Instagram; Swedish Champagne Dude
Efter detta så har jag mejlat dom vid följande datum i november 7,11,14,16,18,23,24 utan att få svar. Inget svar när jag har ringt heller. Nu skrev jag på ett av deras instagraminlägg där det såklart kan ge lite dålig publicitet. Då fick jag svar direkt att dom skulle kontakta mig på kvällen.

Så:
"Good evening Mr. Sundbom,

I just arrived back from US. We have got a few bottles from Accomasso this week. I will check the planning and let you know by 10.00 tomorrow morning.

Thanks in advance,

Best regards"

Följetongen fortsätter...
Samma här, massa mail utan att få svar... Lackade ur tillslut och skev på deras Facebook och gav dem en etta i beyg... Då fick jag svar av Lasse A Saga med något liknande... Tror säkert att de gärna skulle få iväg flaskorna för att slippa oss om de kunde men det är kanske helt enkelt så at Accomaso inte har någon lust att släppa dem till Solobarolo...

Om jag inte får mina flaskor funderar jag på att tipsa den norska pressen som redan skrivit om han bravader tidigare att han är igång igen med ett nytt företag som lurar sina kunder...
 

Magnus L

urydhtfilgukj
Samma här, massa mail utan att få svar... Lackade ur tillslut och skev på deras Facebook och gav dem en etta i beyg... Då fick jag svar av Lasse A Saga med något liknande... Tror säkert att de gärna skulle få iväg flaskorna för att slippa oss om de kunde men det är kanske helt enkelt så at Accomaso inte har någon lust att släppa dem till Solobarolo...

Om jag inte får mina flaskor funderar jag på att tipsa den norska pressen som redan skrivit om han bravader tidigare att han är igång igen med ett nytt företag som lurar sina kunder...
Det är väl bara att säga att dom inte har fått några flaskor och återbetala sina kunder?
 

jrick

Medlem
Det är väl bara att säga att dom inte har fått några flaskor och återbetala sina kunder?
Ja det är det här som är så konstigt. om man vill vara snäll så är det något slags missriktat försök till att tillhandahålla service, vill man vara elak så är det att man antingen inte har pengarna eller att man vägrar ge upp redan gjord försäljning.
 

Emanuel

Instagram; Swedish Champagne Dude
Efter att jag sågat SoloBarolo på Facebook fick jag svar på mitt mail med samma gamla visa att de väntade på att få fler flaskor från Accomaso och att de skulle uppdatera mig löpande om saken...
Sedan dess har det förstås varit tyst och när jag mailar och frågar hur det går så får jag inget svar...

Däremot har jag fått PM av massa folk på Facebook som läst min sågning av Solo och frågat om jag tillslut fått min leverans. Självklart har jag avrått dem från att handla där.

Däremot så har de fortfarande ett väldigt högt betyg på Facebook så jag råder alla medlemmar som har haft problem med dem att roa sig med att gå in och ge dem ett betyg och kanske skriva en rad om man orkar. Det har uppenbarligen effekt.
 

Sundbom

Medlem
Kontaktade mitt kreditkortsföretag för att få pengarna tillbaka. Detta efter 11 försök till kontakt senaste veckan. Skrev också att jag skulle ge dom riktigt dålig reklam på sociala medier. Då: Boom! Svar direkt:

Good morning Johannes, We are very sorry for not being able to deliver your Accomasso wines 3 + 3 bottles. Belive me, we have really tried to get as much bottles from Accomasso as possible in order to fulfill all the orders, but we were not able to succeed. As we need to close the accounts by 31.12.2016 we close the order no. #1165 and refund you € 231,- today to your Visa ending 6014.We are very sorry for this unconvinient, but will offer you 1 bottle of Barolo for FREE if you by chance will buy any Barolo´s another time. We wish you and your family a Merry Christmas and all the best New Year 2017!

Kikade igenom allt jag handlat på cellartracker. Har handlat från 46 olika handlare inom EU. Det här är den enda som har strulat. ENDA! Säger ju något...
cleardot.gif
 

Emanuel

Instagram; Swedish Champagne Dude
Skrev liknande mail igår men har ej fått svar...

-Ska ge dem dagen att svara innan jag börjar hemsöka dem på sociala medier... Igen :mad:
 

Emanuel

Instagram; Swedish Champagne Dude
I mitt sista mail till Solo skrev jag något i stil med att jag inte orkar bråka mer och att de kunde skicka vilka jäkla viner som helst bara jag slapp denna oändliga följetongen.

Fick svar idag med valet att få tillbaka mina pengar samt ett förslag på viner som jag kunde få istället för en återbetalning om jag ville.
Eftersom det var bra viner och värdet på dem var större än vad jag köpt Accomaso för accepterade jag det, för vem behöver pengar, flest flaskor när man dör vinner.

De lovade även en gratisflaska vid nästa inköpstillfälle men jag skrev tillbaka att den borde jag få med i skeppningen för att kompensera något för detta debaclet och de accepterade.

Frakten av flaskorna är således bekräftad så nu vågar jag nog hoppas på att detta är avslutat en gång för alla.

Min slutledning av detta är ju att de är så otroligt klantiga, hade de bara haft en vettig kundtjänst som svarade på mail och ett ordersystem som faktiskt kollar lagersaldo hade de ju aldrig behövt få så här mycket skit, både här och på sociala medier och vi hade sluppit stånga oss blodiga för ett vin som aldrig skulle dyka upp.
Somliga människor ska kanske inte hålla på med business helt enkelt.
 
Last edited:

chambertin

Medlem
Min slutledning av detta är ju att de är så otroligt klantiga, hade de bara haft en vettig kundtjänst som svarade på mail och ett ordersystem som faktiskt kollar lagersaldo hade de ju aldrig behövt få så här mycket skit, både här och på sociala medier och vi hade sluppit stånga oss blodiga för ett vin som aldrig skulle dyka upp.
Om SoloB skulle kolla lagersaldo innan dom ordererkänner så hade nog nästan alla ordrar blivit restade.:D
 

Silenos

Medlem
@Emanuel , hur högt var ditt ordernummer? Jag funderar på om mejlet som kom i slutet av oktober, som ungefär sa att: "i slutet av månaden kommer det flaskor som kommer användas för att slutföra din order", bara var trams...

Ska man verkligen behöva hota med facebooksågning, å gud så tröttsamt...

Om SoloB skulle kolla lagersaldo innan dom ordererkänner så hade nog nästan alla ordrar blivit restade.:D
Med all säkerhet är det så. De lär ha en sjukt slimmad balansräkning, så slimmad att den inte ens finns!
 

Emanuel

Instagram; Swedish Champagne Dude
@Emanuel , hur högt var ditt ordernummer? Jag funderar på om mejlet som kom i slutet av oktober, som ungefär sa att: "i slutet av månaden kommer det flaskor som kommer användas för att slutföra din order", bara var trams...

Ska man verkligen behöva hota med facebooksågning, å gud så tröttsamt...


Med all säkerhet är det så. De lär ha en sjukt slimmad balansräkning, så slimmad att den inte ens finns!
Nummer 1155.
Jag tror du nog kan glömma dina Accomaso och att dom tacksamt lämnar tillbaka dina pengar eller ersätter det med annat bara för att bli av med de här ärendena.
Vinerna jag fick som ersättning kostade cirka 100€ mer än vad jag betalat och så fick jag en flaska till på köpet så även om de inte ursäktar hur de hållit på så var det åtminstone bättre än vad jag vågat hoppas eftersom jag började tro att de tagit pengarna och stuckit.



We are very sorry for not being able to deliver your Accomasso wines 4 + 4 bottles. Belive me, we have really tried to get as much bottles from Accomasso as possible in order to fulfill all the orders, but we were not able to succeed. As we need to close the accounts by 31.12.2016 we close the order no. #1155 and refund you € 308,-
 
Toppen