Spotify spellistor

Diskussion i 'Övrigt' startad av Jos, 7 januari 2009.

1. Jimmy Forsman

Jimmy Forsman Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot. Administratör

SV: Spotify spellistor

En ny liten lista med blandat gottis som jag satt ihop. Min vana trogen är Våren 2010 mörk, introvert och smådyster. Men det är nog mest för att det är så fint väder ute!

2. Keen

Keen slan

Bra skit, tack!

3. bmf

bmf Medlem

4. bmf

bmf Medlem

Här kommer en lista med sommarens nödvändigaste, dvs reggae, soul, pop och lite annat. Sommarens soundtrack utgörs utan tvekan (hittills) av Robyn och Oskar Linnros. Dancing on my own med Robyn kan vara den bästa låten jag hört från en svensk artist på flera år, magi! Had e det inte varit för att skivbolaget tagit bort Tallest man on eath hade han/dom varit givna också, grymt bra!

http://open.spotify.com/user/bmf/playli ... xcY81gqsmP

Är det nån som kan posta nån soimmarlista så man får lite ny musik till midommarvinet?

5. Jimmy Forsman

Hmmm, detta är min tolkning av en sommarlista, eller i vart fall en början på någonting som antagligen inte är färdigt förrän sommaren är över!

6. bmf

bmf Medlem

Kul! Tack! Även jag var inne på att ta med Kim & Jessie då det är en riktigt skön sommarlåt

7. Jos

Jos Medlem

Har legat på terrassen och solat varvat med bad med listan spelandes, - svinbra! Tack!

8. Jimmy Forsman

Tack, den börjar arta sig. Den kommer dock garanterat att växa. ;D

9. Keen

Keen slan

Nåt som mer blivit en samlingsspellista än det som den var tänkt att vara från början.

10. Jimmy Forsman

Marginellt mer än ett år senare så är det dags för en ny sommarlista. Denna är så finurlig att alla kan lägga till låtar på den om så önskas.

Sommar 2011. Denna är något mindre bitter än förra årets sommarlista! Tjoohoo!

11. Jos

Jos Medlem

12. Jimmy Forsman

13. Jos

Jos Medlem

I juletider så måste det lyssnas på julmusik såklart!

Här är en lista med lite skönare jullåtar utan de mest uttjatade. Alternativ julmusik helt enkelt: Jul!

14. Elvis

Elvis Medlem

Jag har precis skapat min första spellista på Spotify. Den heter Elvis Presley Selection och består av 50 utvalda låtar från hela Elvis karriär (1954-1977), både kända och mindre kända låtar och olika musikstilar (rock, country, blues, gospel, ballader). Jag vet inte hur många timmar jag lyssnat på Elvis, det är nog minst 25.000 timmar i alla fall, och det här är mitt subjektiva urval för er som kanske inte kommer att lyssna riktigt lika många timmar. ;)

15. Jimmy Forsman

Är med i en rolig grupp på fajsbök där man en satt dag varje månad ska uppdatera sin lista med 10 nya låtar. Mitt datum är den 9:e varje månad och listan återfinns här: http://open.spotify.com/user/jimfor/pla ... ozzQd2jHbl . Det är inte så mycket Elvis.

Dela sidan