Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Stoppa det fina vinet i mikron?

SUPRA

Bäst
Jag har i besserwissern Jan Guillous böcker läst att de stoppar in det "fina vinet" i mikron för att det ska komma upp i temperatur.

Om jag haft en mikro som var så stor att en flaska skulle gått in hade jag ALDRIG ens kommit på idén att stoppa in en flaska vin där.

Vad har vi för kommentarer till denna process? ???
 

Martin

Medlem
SV: Stoppa det fina vinet i mikron?

Testa och återkom här.. ;)

Själv har jag motsvarande problem.
På nyårsnatten kom något snille (det var nog jag) på idéen att snabbkyla en flaska skumpa i kylen.
Denna glömdes såklart, så frågan är nu - såklart - om jag kan snabbtina denna i mikron.

Väntar med spänning på råd.. ;D
 

Lando

Medlem
SV: Stoppa det fina vinet i mikron?

Lite offtopic, men jag funderar också på vinkylare som sänker temperaturen på 30 sekunder eller liknande, borde inte det påverka smaken? Egentligen borde man prova och se om man kan känna nån skillnad på två identiska viner som kylts/värmts snabbt och långsamt..
 
Trådskapare
SUPRA

SUPRA

Bäst
SV: Stoppa det fina vinet i mikron?

Martin skrev:
På nyårsnatten kom något snille (det var nog jag) på idéen att snabbkyla en flaska skumpa i kylen.
Denna glömdes såklart, så frågan är nu - såklart - om jag kan snabbtina denna i mikron.

Om det var kylen och inte frysen du glömde skumpan rekommenderar jag att du öppnar den genast ;) ;)
 

Krisman

Medlem
SV: Stoppa det fina vinet i mikron?

Läste Anders gamla inlägg, verkligen intressant. Jag har för mig att jag hört olika teorier om att micra vin. Lär ju inte vara så bra om det börjar koka??
 

anders

Medlem
SV: Stoppa det fina vinet i mikron?

Krisman skrev:
Läste Anders gamla inlägg, verkligen intressant. Jag har för mig att jag hört olika teorier om att micra vin. Lär ju inte vara så bra om det börjar koka??

Om det börjar koka återstår bara en sak. Att slänga i ett par päron. ;)
 
Toppen