Stora middagstråden

Diskussion i 'Mat & Dryck, Restaurangbesök' startad av Jimmy Forsman, 20 oktober 2007.

1. Keen

Keen slan

SV: Stora middagstråden

Du kände inte för att frita den stackars SQN:en :( £180 känns bättre än de 499euro som nån tyskjävel vill ha för den på ebay.
    Sjuka priser på screagle, är den så bra?

2. Jimmy Forsman

Jimmy Forsman Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot. Administratör

Aldrig provat Screagle faktiskt. Det är väl någonting som man måste göra, när jag tänker efter, vid tillfälle!

3. SUPRA

SUPRA Bäst

Min favvorätt. Kan man hitta den i Stockholm utan att specialbeställa?

Kommer du på vad restaurangen hette i London är jag tacksam, tycker det mesta är rätt slemmigt där annars (CT).

4. Keen

Keen slan

Nån gång ska man väl göra det. Men om de ska ha närmare 45000kr för en flaska så vette fan. Man får mycket annat trevligt för de pengarna.

5. CH

CH Medlem

Precis, 2 CdA hade känts som ett bättre köp då.

6. Jimmy Forsman

Ska kolla lite om jag kan utröna det åt dig!

EDIT: Ligger på Gerrard Street, det är ganska svårt att missa stället, skylten är svart med grön text. Ser "modernt" ut och det var jäkligt fräscht inredningsmässigt och matmässigt. Inte lika sunkigt som mycket av de andra ställena som finns runt omkring.

EDIT2 ": HA! Lyckades! http://www.haozhan.co.uk/

EDIT3: Sen vågade vi inte plocka in rätten "marmite shrimps", den var lite för mycket fusion för vår smak ;D

7. SUPRA

SUPRA Bäst

CdA är ALLTID bästa köp!

8. Öhman

Öhman Medlem

Förlåt en fåkunnig. "CdA"?

9. Jimmy Forsman

Forumspråk för Clos d'Ambonnay. ;)

10. SUPRA

SUPRA Bäst

Tack! Har de min favorit? Crispy dog?

;D

11. Jimmy Forsman

Tror tyvärr inte det. Ännu en gång kommer människans inkompetenta förordningar i vägen för sann, hedonistisk lycka och njutning! Gud förbanne djurvänner! Om gud inte ville att vi skulle äta djur hade han inte gjort dem så goda!

12. Elvis

Elvis Medlem

Den där bilden gör att det blir vegetarisk middag ikväll, för första gången i år.

13. anders

anders Medlem

Efter vad jag har hört är det faktiskt djurplågeri involverat när man äter hund. Tydligen slår man hundarna innan slakt för att något stresshormon eller liknande frigörs och gör köttet bättre. Har inte rotat i saken så jag vet inte säkert om det stämmer.

14. Jimmy Forsman

Till skillnad då från något annat kött som vi äter då eller? Den som fortfarande mever under illusionen att slakt och liknande är någong humant borde ta sig en rejäl tänkare.

Det är en skitig värld därute, någonting som inte hindrar oss från att konsumera på i samma gamla takt bara vi kan gömma oss bakom ignoransens skyddande mantel. ;)

15. anders

anders Medlem

Tja, slakt är en blodig historia men vi spöar inte djuren med käppar innan.

16. Jimmy Forsman

Det pågår mycket fuffens även där, det kan jag garantera.

Men det är väl inte rätt tråd att diskutera detta i heller.

Vi kanske ska dra igång en tråd om djurhantering! ;D

17. Elvis

Elvis Medlem

Slakt är kanske inte så trevliga saker men det behöver man inte tänka på när man står och pekar på en entrecote i köttdisken. Men den där grillade hunden... :-X

Kommer ihåg en väldigt rolig Homer Simpsons-replik apropå det. Homer får syn på fiskar i en fiskdisk och säger: "Look, unprocessed fish sticks!" :D

18. SUPRA

SUPRA Bäst

I det F-Word med Gordon Ramsay födde de ju upp grisar på tomten, en del fick öl :D , och sen hela vägen till slakten.
    Rätt jobbiga scener, sånt man gärna inte tänker på, men ändå viktigt att fundera över ibland.

19. Lando

Lando Medlem

Gjorde långkokt lammstek med stomp idag och det var återigen en succe! Till efterrätt blev det Ben and Jerrys cookie dough-glass, lite väl söt kanske, men ändå gott på ett snuskigt sätt.

20. Sjödin

Sjödin Joråsåatt...

Fy faaaaan vad gott det där lät....

Dela sidan