Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Superadministratör sökes

Mattias Schyberg

Administratör
Som de flesta säkert har märkt så har @Anders Landström blivit tvungen att sluta engagera sig på forumet på grund av bristande tid. En stor förlust skall sägas, dels för hans engagemang genom åren men även för hans IT-kunskaper kring den mjukvara (Xenforo) som driver vårt forum under ytan. Mycket jobb har gjorts i det tysta för att vi skall få det så bra som möjligt här. Kanske har vi inte insett hur mycket värde det har skapat, men möjligen är det bara jag som är så naiv att jag inte har insett det. Ett stort tack till @Anders Landström för allt det jobb han har gjort genom åren!

Forumet och alla funktioner fungerar mestadels väldigt bra. Det känns modernt och välskött in i minsta detalj, men som med allt så krävs det att någon ser till att det fortsätter att vara på det viset. Exakt vad som krävs och hur mycket jobb det innebär vet inte jag, men en sak är säker – vi behöver någon som har bättre koll än vad jag, @Jimmy Forsman och @Larseman har om vi skall vara framtidssäkrade och kunna se till att lyfta forumet till nästa steg. Jag kan tänka mig att en stor del av arbetet kommer att handla om diverse uppdateringar och kodning under skalet. Underhåll av olika slag vill säga, men även adderad funktionalitet och förbättrad användarvänlighet.

Vi vet att det finns kompetens bland våra medlemmar inom de flesta områden man kan tänka sig. Troligtvis även när det gäller det vi söker. Utgångsläget är dock att jobba ideellt (vilket gäller oss alla). Drivkraften bör således vara att vilja jobba med att förbättra vårt forum och samtidigt bli en del av admingänget som hjälper till att säkerställa att finewines.se fortsätter vara det enda självklara vinforum i världen att tillbringa sin tid på.

Om ni kan tänka er att hjälpa till på ett eller annat vis eller känner någon tänkbar kandidat, hör av er till @Jimmy Forsman, mig eller @Larseman så tar vi det därifrån. Om du inte är medlem på forumet så är det enklast att kontakta oss via forumets mailadress: info@finewines.se

Mvh
Admingänget
 
Trådskapare
Mattias Schyberg

Mattias Schyberg

Administratör
Nu glömde du faktiskt att nämna en Admin... Den mystiska Admin99?
Ja, det är ett "sovande" superadminskonto som används/användes av klåfingriga administratörer (typ Jimmy) när han ännu inte hade lärt sig att hantera sina superkrafter. Typ. :)
 
Trådskapare
Mattias Schyberg

Mattias Schyberg

Administratör
Låter som att man behöver kunna sin sak för att jobba med kodning?
Jag tror det, men om jag ska vara ärlig så vet jag inte vilka förkunskaper som krävs. Mycket går säkert att lära sig på vägen, men jag förutsätter att man bör ha en del erfarenhet för att ro det i land. :)
 
Toppen