Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Systembolagets lansering 1 december 2012

Trådskapare
A
SV: Systembolagets lansering 1 december 2012

magnum skrev:
Collection skall väl vara deg. vid liknande tidpunkt som vintage?

Ja, Collection är (om inte Krug ändrat det) ej sendegade, de är "bara" lagrade i Krug's källare en längre tid och släpps när Kurg bedömmer att de är optimala att dricka.
 

vintomas

Numera lågaktiv bloggare
SV: Systembolagets lansering 1 december 2012

magnum skrev:
Collection skall väl vara deg. vid liknande tidpunkt som vintage?

Jag har aldrig blivit klok på om de är sendegorgerade eller bara "efterhandssålda", har hört båda versionerna hävdade och det framgår inte av informationen på deras hemsida. "Kept in ideal conditions in Krug's cellars" kan man väl skriva om båda versionerna. Det lär dock framgå om man får möjlighet att granska någon kork, och även Collection lär väl få ID-kod numera.
 
Trådskapare
A
Sv: SV: Systembolagets lansering 1 december 2012

vintomas skrev:
Jag har aldrig blivit klok på om de är sendegorgerade eller bara "efterhandssålda", har hört båda versionerna hävdade och det framgår inte av informationen på deras hemsida. "Kept in ideal conditions in Krug's cellars" kan man väl skriva om båda versionerna. Det lär dock framgå om man får möjlighet att granska någon kork, och även Collection lär väl få ID-kod numera.

Absolut, på plats sa guiden att de var originaldegade. 88an släpps väl snart så vi får se om de har en ID-kod
 

vintomas

Numera lågaktiv bloggare
SV: Sv: SV: Systembolagets lansering 1 december 2012

Anders Landström skrev:
88an släpps väl snart så vi får se om de har en ID-kod

Gissning eller insideinfo? Finns det inte en risk att de släpper även 90:an före 88:an, och inte bara 89:an?
Hmm... med tanke på LVMH:s vinstmaximerande inställning borde det i så fall finnas en risk att de introducerar en "RD"-version av Krug och tar ännu mer betalt för den än för Collection. :mad:
 
Trådskapare
A
SV: Sv: SV: Systembolagets lansering 1 december 2012

vintomas skrev:
Gissning eller insideinfo? Finns det inte en risk att de släpper även 90:an före 88:an, och inte bara 89:an?
Hmm... med tanke på LVMH:s vinstmaximerande inställning borde det i så fall finnas en risk att de introducerar en "RD"-version av Krug och tar ännu mer betalt för den än för Collection. :mad:

Kvalificerad gissning. Har för mig att jag läst/hört att 88an är nästa men kan inte hitta den infon igen.

Visst lär det komma någon nytt. CdA blev ju inte riktigt den hit man väntat sig så vinsterna måste ju upp på något annat sätt.
 

Elvis

Medlem
SV: Systembolagets lansering 1 december 2012

Jag fick en sjusidig PowerPoint-presentation om Krug Collection 1989 när den släpptes i februari 2011. Enligt den var Krug Collection 1989 degorgerade år 2000 vilket borde innebär originaldeggade (definitivt inte sendeggade i alla fall).

vintomas, jag mailar över den så kan du sukta lite. ;)
 

vintomas

Numera lågaktiv bloggare
SV: Systembolagets lansering 1 december 2012

Elvis skrev:
Jag fick en sjusidig PowerPoint-presentation om Krug Collection 1989 när den släpptes i februari 2011. Enligt den var Krug Collection 1989 degorgerade år 2000 vilket borde innebär originaldeggade (definitivt inte sendeggade i alla fall).

vintomas, jag mailar över den så kan du sukta lite. ;)

Nej, så här års vill jag bara ha glögg. En Krug kan ju vara fruktansvärt långtråkig och dötrist och tråkig, och...
 
Toppen