Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Systembolagets sortiment

En stilla reflektion så här på morgonkvisten, Har inte Systembolaget börjat bredda sitt sortiment? Jag vet att det har "världens bästa sortiment" redan idag men generellt är det ju rätt tråkigt. Visst gör Sydafrika, Chile och Australien en del goda viner men det är ju inte allt i livet.

Men jag ser små tecken till förändring. När man köper in champagneodlare som Bedel, Selosse och Leclapart, inte i små mängder utan för Sverige ganska stora. Det börjar komma mer och mer Bourgogne och även fokus på klassiska distrikt som Barolo. Kanske inget som kommer att uppmärksammas av vår skribentkår vars största fokus just nu verkar vara att det bara finns ett provningstillfälle (gör de för övrigt något annat än att springer på SBs sortimentsprovningar?) och att lanseringsplanen inte är som den alltid varit, men för oss vinintresserade är det bra nyheter att vi inte enbart behöver förlita oss på egen import

Nu sker det ju lite under galgen men bättre sent än aldrig som man säger. Ulf Sjödin var nog en bra rekrytering.

Någon som har mer insikt?
 

Elvis

Medlem
SV: Systembolagets sortiment

Jag har för mig att jag hörde ett rykte om att någon champagneinköpare på Systembolaget var mammaledig och att champagneutbudet urvattnades på grund av det? Hon kanske är tillbaka och har fått upp ångan nu. :D
 
Toppen