Systembolagets webblansering den 7 mars 2013

Diskussion i 'Lanseringar från Systembolaget' startad av Anders Landström, 21 februari 2013.

1. chambertin

chambertin Medlem

SV: Systembolagets webblansering den 7 mars 2013

Blev Felton Block 3 och 5.
    Fick tyvärr köplats på Westvleteren och det var inte efter 20 sek utan snarare 5.

2. vintomas

vintomas Bloggare

För mig stod det och fladdrade en ilsket röd banner med "Service Unavailable" (eller liknande) som kom och gick, med resultatet att vyn återställdes till sidtoppen vid varje fladder, d.v.s. det var så gott som omöjligt att scrolla och få vyn att stå still länge nog för att hinna klicka. Som tur är skulle jag inte ha något "högattraktivt" idag, för det skulle absolut inte funkat. Har inte sett just detta problem förut, men jag är väl inte direkt förvånad med tanke på SB:s track record hittills vad gäller teknisk och administrativ funktion kring nätbeställningar och webblansering.

Om andra inte upplevde detta problem berodde det säkert på interaktion med någon spyware som de har installerat hos oss regimkritiker som pratar särskilt illa om Monopolet. 8)

3. SV: Systembolagets webblansering den 7 mars 2013

Ja, jag hade precis samma problem så förhoppningsvis beror det inte på något SpyWare. :)

4. Magikern

Magikern Medlem

Har redan spräckt min dryckesbudget denna månaden. Hämtade ut en massa igår. Däribland 2 flaskor av fyndvinet Tassinaia 06 som nog undgått många trots att det finns i alla vinkällarbutiker.

5. Anders Landström

Anders Landström Dricker mest, skriver lite Administratör

Dagen började med den känsla av lugn och ro som ett tidigt beslut att inte köpa något på denna webblansering kan ge Efter att ha läst inläggen får jag dock lite av samma panik som Karl-Bertil Jonssons far Tyko Jonsson upplever då sanningen går upp för honom.

Skulle jag ha köpt, har jag närt en kommunist, vad blir konsekverna av mitt beslut? Frågorna hopar sig.

6. Dovberg

Dovberg Medlem

Full? Fattar inget av det du säger :p ;)

7. Håkan

Håkan Medlem

Efter velande blev det bara en Lafarge Clos des Chenes 10. Fick räcka för den här gången.

8. Anders Landström

Trycket på dagens webblansering kommenterades på Systembolagets hemsida. Westvleteren tog slut på 7 sekunder

9. Silenos

Silenos Medlem

Konsekvensen blir att du inte får uppleva en legendarisk Volnay :) Ett illa valt tillfälle att börja ta sunda ekonomiska beslut om du frågar mig (det kunde du väl skjutit upp en vecka).

10. Anders Landström

Inser mitt fatala misstag och som jag skrev, tvivlet grep mig i ett fast grepp

11. Peder

Peder Medlem

Westvleteren kostar tydligen exakt 2,125 euro på klostret, med dagens eurokurs är det 19,975 kronor, vilket gör att Systembolaget är 105,025 kronor dyrare.

Personligen tycker jag saker måste få kosta ibland och självklart skulle det bli dyrare för mig att skjuta en tiger eftersom jag måste ha en flygbiljett till en djungel än vad priset blir för någon som bor där men......

Det här måste ju reta MM och BGK enormt som alltid tycker att det är vinklubbar som tar för mycket betalt för allt och jag ser fram emot deras artiklar om att det är dags att skrota monopolet.

12. Håkan

Håkan Medlem

Reagerade också på priset på Westvleteren, men vi vet inte till vilket pris svenska importören köpt ölet. Eftersom det trots allt var billigare än att ta sig till Belgien och betala 2.125 € får vi väl låta det gå för den här gången.
    Monopolet göder MM och BGK, då behöver de inte flytta sig utanför 08-området och får sina stekta sparvar rakt in i munnen. Därför göder BGK och MM monopolet. Win-Win.

Dela sidan