Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Systembolagets webbundersökning

En undersökning om Systembolagets webbsida genomförs just nu. Fick upp den då jag gick in på sidan.


Capture.JPG
 

sunqan

Vinös
Klockren enkät att fylla i. I bästa fall blir det lite förbättringar på sikt, vilket lär behövas. Tack för tipset!
Med tanke på hur lite de ändrat till det bättre trots all kritik, finns risken att de använder enkäten till att ta bort funktioner som gör det lättare att hitta sina drycker...
Lite som Royal Mint när de fick klagomål på att de inte tog hänsyn till nickelallergiker när de bytte till nickelpläterade mynt - vi har utrett saken och det finns inga indikationer på att de nya mynten är värre än de gamla.
 

Mattias Schyberg

Administratör
Med tanke på hur lite de ändrat till det bättre trots all kritik, finns risken att de använder enkäten till att ta bort funktioner som gör det lättare att hitta sina drycker...
Lite som Royal Mint när de fick klagomål på att de inte tog hänsyn till nickelallergiker när de bytte till nickelpläterade mynt - vi har utrett saken och det finns inga indikationer på att de nya mynten är värre än de gamla.
Cynisk kan man vara, men vi vill ju att det blir bättre och det tror jag SB vill också. Om inte annat så är det ju bara SB vi har så länge våra politiker är monopolkramare.
 

Larseman

Medlem
Men när kommer den nya sajten? Enligt SB så jobbar man på en helt ny version som bl.a. ska vara mer adaptiv och anpassa sig till olika skärmstorlekar. Detta har jag hört i snart två år och jag börjar faktiskt undra om det ens är sant :mad:
Som varande motvals och därmed användare av Windows Phone så har jag inte tillgång till någon app från SB (om det nu är något att stå efter) men har alltid fått svaret att "vi jobbar på en ny sajt som löser dina problem".
För övrigt så fick jag inte upp enkäten, men som kompensation så fick jag såga vår IT-support i en liknande enkät på jobbet :D
 

Segol

Medlem
Fick upp den när jag skulle kolla in webblanseringen i morse strax innan jag skulle iväg på en föreläsning och kom sent för det tog sådan tid att skriva av sig vad man tyckte :)
Jag såg den också i samband med gårdagens lansering och har fyllt i den.
Det tog som sagt en stund eftersom det finns en hel del att säga i ämnet...
 

chambertin

Medlem
Mer information kring viner som inte ingår i standardsortimentet tryckte jag på en del.
Eller att dom kryper ur in sin grotta och kollar runt på några av de 100-tals professionella vinsajterna i Europa och USA där man kan få lite användbar information om vinerna man skall handla.

Om dom inte orkar själva så ge leverantören lite utrymme för att berätta om vinifiering, bakgrund, recensioner, länkar m.m. Som det är nu så finns ju inte ens en länk till vare sig leverantörens elle producentens hemsida.

BS skall vi inte tala om. Knappt man får med hela namnet på vinet där.

Beställningssortiment
Varan finns i lager hos leverantören och är ett komplement till Systembolagets sortiment. Vi provar inte varorna i beställnings- sortimentet och anger därför ingen doft- och smak- beskrivning. Ta gärna kontakt med leverantören för mer information om varan
Men 19% marginal skall dom ha. Är det inte fantastiskt ?
 
Toppen