Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

T5-lansering 2 maj 2014

Larseman

Medlem
inte för att jag räknar in mig i någon direkt vinelit men ändå...
2 x Etna Rosso
2 x Casa Lapostolle
2 x Vina Pedrosa
Och en Pegau bara för att ni har snackat så mycket om den...
Får se om det finns något spännande kvar på gata regerings när jag kommer hem, annars kan man må bra av en lite mindre budget den här månaden
 

Mattias Schyberg

Administratör
Själv har jag inte beställt något. Får ta en sväng förbi Nordstan snarast och plocka lite russin. Etnan ligger bra till, likaså månadens forumsvin.
 

kayaker

Cyklist
Domaine Etienne Sauzet Bourgogne Blanc 2012, Trinity Hill Gimblett Gravels Syrah 2011 och Rosé Bonbon 2013. Kompletterade med Rosé Bonbon 2012 för jämförelsens skull.
 
Vad händer? Vad har ni beställt idag gott folk?

Själv tog jag lite Etna, Ferrer Bobet, Innocent Bystander och von Kesselstatt.

Nyfiken på att höra vad Sveriges vinelit har beställt...
..ganska blandad kompott blev det. Lite lättare Gamay ..Morgon. Alto Moncayos fylliga fruktbomber. Parker gav 2011 95p. Oavsett om man bara vurmar för eleganta burgunder eller ej kan man inte förneka att det här är välgjorda grejer. Jag beställde också ett par St Henri Shirazer. 2010:an har fått bästa bedömningarna i mannaminne och har jämförts med Grange (som ligger en bra bit utanför min budget).. Jag har också köpt Plan Pegau, Vina Pedrosa och Canto de Apalta (för att se om ngn av dom duger som vardagsvin).
 

Emanuel

Instagram; Swedish Champagne Dude
Vad händer? Vad har ni beställt idag gott folk?

Själv tog jag lite Etna, Ferrer Bobet, Innocent Bystander och von Kesselstatt.
Nyfiken på att höra vad Sveriges vinelit har beställt...
-Blev bara några Etna Rosso, tog ju slut direkt på webbkvoten men lyckades få mitt lokala bolag ta hem den åt mig...
 

Bror

Så lite plats, pengar och tid.. så mycket vin
Vilken Etna, det fanns fler i passgen, nk, stockholm?
 

Bror

Så lite plats, pengar och tid.. så mycket vin
..ganska blandad kompott blev det. Lite lättare Gamay ..Morgon. Alto Moncayos fylliga fruktbomber. Parker gav 2011 95p. Oavsett om man bara vurmar för eleganta burgunder eller ej kan man inte förneka att det här är välgjorda grejer. Jag beställde också ett par St Henri Shirazer. 2010:an har fått bästa bedömningarna i mannaminne och har jämförts med Grange (som ligger en bra bit utanför min budget).. Jag har också köpt Plan Pegau, Vina Pedrosa och Canto de Apalta (för att se om ngn av dom duger som vardagsvin).
Kunde du beställa st henri!? Den kom inte till Stockholm...
 

Skrutt

Medlem
Vilken Etna, det fanns fler i passgen, nk, stockholm?
Etna rosso är basvarianten för 143 kr. Jag har också köpt den, efter en fin generalrepetition med 2011:an bara någon dag före släppet. Det förvånade mig lite, men jag tyckte faktiskt att den vann på luftning. I övrigt har jag liksom många andra köpt några Plan Pegau. Dyrare flarror har jag inte köpt alls. Kvarskatt mm tillåter knappast mer än en flaska och jag blir inte klok på vilken jag ska välja. Bevakar lagersaldon som en girig drake... o_O
 
Last edited:

Silex

Medlem
Inga dyra inköp för mig den här gången. Blev ett par Etna Rosso, en Plan Pegau och en Dom. de Thalabert för min del. Öppnade en Etna Rosso nu ikväll och jag gillar det skarpt och tycker det har blivit allt bättre under kvällen. Sparar en slatt till imorgon och ser hur det utvecklas.
 
Efter en lyckad 40 års fest med inkommande pengar på kontot så tog jag mig friheten att lyxa till det med ett ett litet större inköp. Champions Champagne, Sauzets bourgogne, spanjorerna Alto Moncayo Veraton och Ferrer Bobet, Riesling från Loimer och till sist en handfull av Etnan. 40 års festen inbringande även några godingar, Dom Perignon 2004, Bollinger RD 2002 och en Bolllinger 007 edition 2002.
 

ChristianB

DipWSET
Det blev ett rätt litet inköp den här gången, och till råga på allt glömde jag beställa Rasciatano Rosso för maj, men det blev två flaskor Trinity Hills Gimblett Gravels Syrah och en flaska av Chassagne-Montrachet 1er Cru La Maltroie 2012... Kunde inte låta bli att ta en trevlig Bggne när jag ändå höll på. :p
 

Mattias Schyberg

Administratör
Det blev ett rätt litet inköp den här gången, och till råga på allt glömde jag beställa Rasciatano Rosso för maj, men det blev två flaskor Trinity Hills Gimblett Gravels Syrah och en flaska av Chassagne-Montrachet 1er Cru La Maltroie 2012... Kunde inte låta bli att ta en trevlig Bggne när jag ändå höll på. :p
Trinity Hills är jag sugen på, men har bestämt själv att det är köpstopp när det gäller Syrah för tillfället. Har orimligt många...:neej:
 

ChristianB

DipWSET
Beroende på vad för område det gäller så är det väl en rimlig föresats, men jag gillar verkligen Gimblett Gravels så det fick bli ett köp den här gången! Vilka områden premierar du, om du har så många flaskor Syrah? ;)
 

Kostjan

Mot bättre vetande
Efter en lyckad 40 års fest med inkommande pengar på kontot så tog jag mig friheten att lyxa till det med ett ett litet större inköp. Champions Champagne, Sauzets bourgogne, spanjorerna Alto Moncayo Veraton och Ferrer Bobet, Riesling från Loimer och till sist en handfull av Etnan. 40 års festen inbringande även några godingar, Dom Perignon 2004, Bollinger RD 2002 och en Bolllinger 007 edition 2002.
Grattis !!
Mycket trevliga presenter
 
Toppen