T6-T7 lansering 1 februari 2014

Diskussion i 'Lanseringar från Systembolaget' startad av Anders Landström, 16 januari 2014.

1. vintomas

vintomas Bloggare

Hos Systembolaget är man säker på att ens beställning har gått igenom först när man har flaskorna i handen. Talar av egen bister erfarenhet. :(

Vino fino gillar detta.
  2. Emanuel

Emanuel - Ad astra per alas amforae

Okej? -Ringde min lokala butik och bad dem ta hem men de förklarade att det inte är tillåtet med intern transferering på släppen för ens efter en vecka och att det inte var något de kunde göra... Får väl hoppas att du får dina men märkligt att du lyckats slinka igenom regelverket i så fall...

3. Emanuel

Såhär blev det beställt tillslut:

1 låda Cantermerle -11 samt ett par flaskor av Lagrange -11, Poujeaux -11, Phélan-Segur -11 och slutligen sex styck Nebbiolo d'Alba Ochetti som jag för tillfället nästan är gladast för då den skall korkas upp fortare än man hinner säga flaska! :)

Att Pegauen kom undan får jag väl leva med och istället glädjas över att jag har -11:an som redan vilar tryggt i källaren...

Någon annan som slog till på något kul idag? -Förutom Pegau då *mummel*

4. Martinez1986

Martinez1986 Medlem

A känns skumt. Är ju dock säker på att ja beställt så förr. Känns som att man får välja vilket bolag, ligga med rätt folk så att säga. Tror ju liksom att regler bryts på bolaget som på vilket jobb som helst

5. BarisMattsson

BarisMattsson Medlem

Köpte en Dönnhof Riesling, Semillion från Hunter Valley, Farina Barolo och Nebbiolo d'Alba Ochetti. Rätt nöjd med köpen. Var i Sthlm och sprang in på Regeringsgatan.

Emanuel gillar detta.
  6. Vino fino

Vino fino Medlem

Är det bara jag som köpt Bourgogne? Slog till på några d'Angerville.

Med tanke på efterfrågan och de senaste årens magra skördar känns det som att man måste hugga lite Bourgogne när det släpps. Men jag kanske är paranoid...

7. Håkan

Håkan Medlem

Jag köper alltid Bourgogne! Hoppade på Frederic Esmonin, tog Estournelles St Jacques, bättre press än Lavaux.

8. Vino fino

Vino fino Medlem

Bra beslut. 2012 kommer bli en fantastisk årgång. Esmonin har rimliga priser också

9. Emanuel

En vän tog denna bilden idag 14.58 vid SB på Odenplan...
    -Lär väl knappast vara kön för T5-T7 lanseringen... Kan det istället vara så att Morberg släppt en ny rödvinsgojja som smakar klister?

Bolaget.jpg

BarisMattsson, Mattias S, Skrutt och 1 annan gillar detta.
  10. Magikern

Magikern Medlem

Jag beställde också en flaska, undrar hur tillgängligt vinet är nu?

En Pommard Premier Cru 1997 från Jadot från beställningssortimentet blev det också. Hur mycket liv där nu kan vara i den. Blev lite förvånad när jag såg en såpass gammal Bourgogne som nyhet i beställningssortimentet.

11. Skrutt

Skrutt Medlem

Har hänt mig också. Får hoppas att tyvärrmailet kommer snabbt så man kan försöka igen när påfyllningen på nätsaldot anländer.

Vino fino gillar detta.
  12. Vino fino

Vino fino Medlem

+1 .

Har klagat skriftligen men de skyller som vanligt på importörerna. Ööööhhh… är det importörernas fel att ert lagersaldo inte uppdateras därför att er hemsida och ert lagersystem är ett fullständigt haveri totalt ur synk?

Anders Landström och kayaker gillar detta.
  13. Skrutt

Skrutt Medlem

Nu finns det några få Domaine du Pegau på lagersaldot igen, faktiskt.

Dela sidan