Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

T6-T7 lansering 2 december 2013

Segol

Medlem
Kan för övrigt hålla med om att Joyau de France 1996 är riktigt bra, provade den i våras och hade den som bäst i en blindflight med andra 1996:eek:r, varav några mer namnkunniga. Jag har för mig att det märks att den är Pinot-dominerad, 60% PN är det visst.

Jag håller med, har druckit ett gäng Joyau de France -96 och de allra flesta har varit bra!
Kan tillägga att Boizel dessutom är ett riktigt trevligt besök för den som funderar på att besöka Epernay. Jag har varit där ett par gånger utan att ha kontakter och fått ett mycket personligt och bra bemötande. Dessutom har de en imponerande källare under Avenue de Champagne som de gärna visar upp, inte helt enkelt att få en personlig visning hos alla producenter på den gatan om man saknar känningar...
 

vintomas

Numera lågaktiv bloggare
Vilmart Grand Cellier d'Or, kan det vara något? Priset verkar vara helt ok enligt min inte så omfattande undersökning.

Ja, de flesta 2008or är köpvärda så länge ingen har satt direkta rånarpriser på dem, för det är en attans bra årgång i hela regionen. Men låt den helst ligga i något år så fattonen integreras. (Förmodligen ett råd man kan ge om all årgångs-Vilmart...)
 
Trådskapare
A
Ja, de flesta 2008or är köpvärda så länge ingen har satt direkta rånarpriser på dem, för det är en attans bra årgång i hela regionen. Men låt den helst ligga i något år så fattonen integreras. (Förmodligen ett råd man kan ge om all årgångs-Vilmart...)
Fattonen var absolut inte så störande som jag upplever med många andra Vilmart. Tyckte den har var riktig balanserad
 

Skrutt

Medlem
Ett par 375 ml Monte Bello Cabernet fick bli de rara droppar jag kostade på mig. Efter den osjälviska djupdykningen i Vintage port härom månaden blir det bra med småflaskor och ett lite kortare drickfönster som jag själv kanske får uppleva. Slurp.

Har hållit mig ifrån baroli...än så länge. Både Gaja Dagromis och Borgogno lockar, så för plånbokens skull hoppas jag att ingen på forumet tänker höja dm till skyarna. o_O
 

Emanuel

Instagram; Swedish Champagne Dude
Spontant får man väl säga att det ändå finns en del guldkorn i såväl T5- som T6-T7-lanseringarna. Vill man inte punga upp en lax för en flaska Sassicaia kan man ju köpa andravinet Guildalberto för 295 kr / flaskan istället. 2011:an har fått goda omdömen såvitt jag förstått. Kan nog slinka ned en sådan eller två.

Själv ser jag chansen att i denna lansering fylla på förrådet med rimligt snart drickbara 2011 Bosquet des Papes CdP såväl som lite "basbarolo" i form av främst Giacomo Borgogno. Kan hända att det ramlar ned en flaska Renato Ratti Barolo Marcenasco för sakens skull också. :) Tänker nog dock hålla mig borta från Cuvée du Vatican CdP Tradition.

Till svärfar, som har en förkärlek till Barone Riscasolis standardcuvéer på Systemet, tänkte jag knipa en flaska Castello di Brolio för 329 pix i julklapp. Känns prisvärt.

Blir nog inga julklappar i år förresten - råkade ju köpa CdP från Caviste härom veckan också. :D

Körde lite samma koncept... Blev beställt några Castello di Brolio och några Giacomo Borgogno, slank även med två flaskor Monprivato som förvisso ligger i BS. -gick ju inte att låta bli när den hamnade på topp 10 i WS :)
 
Trådskapare
A
Körde lite samma koncept... Blev beställt några Castello di Brolio och några Giacomo Borgogno, slank även med två flaskor Monprivato som förvisso ligger i BS. -gick ju inte att låta bli när den hamnade på topp 10 i WS :)
Gillade Monprivaton starkt. Tror det inte kommer visa sig var ett dåligt köp
 
Toppen