Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

T6-T7 lansering november 2014

Skrutt

Medlem
Så du fick alltså ett mail? Jag hade också klickat på "bevaka" och fått meddelandet att det skulle komma mail när produkten åter fanns tillgänglig, men inte fan har det kommit något mail! Fast det hela bekräftar väl bara hur det faktiskt fungerar hos världens kanske mest självförhärligande monopol. För övrigt är Roederer 2008 nu borttagen från webbplatsen.
Jag har försökt använda bevakningsfunktionen och det tar alltid omkring 4 dagar för mig att få mailen. Jag har kollat flera ggr. Har mailat och föreslagit omedelbart stopp för denna pinsamma funktion. Svaret blev förstås hövliga intigheter eftersom de egentligen bara bryr sig om majoriteten=casual buyers.
 

Silex

Medlem
Så du fick alltså ett mail? Jag hade också klickat på "bevaka" och fått meddelandet att det skulle komma mail när produkten åter fanns tillgänglig, men inte fan har det kommit något mail! Fast det hela bekräftar väl bara hur det faktiskt fungerar hos världens kanske mest självförhärligande monopol. För övrigt är Roederer 2008 nu borttagen från webbplatsen.
Jag hade också mailbevakning, men fick aldrig någor mail. Däremot hann jag se det här på forumet i tid att lägga en beställning
(FW vs SB 1-0). Jag räknar dock inte med att få några flaskor, så kan jag bara bli positivt överraskad...
 

Rexel

Medlem
Så du fick alltså ett mail? Jag hade också klickat på "bevaka" och fått meddelandet att det skulle komma mail när produkten åter fanns tillgänglig, men inte fan har det kommit något mail! Fast det hela bekräftar väl bara hur det faktiskt fungerar hos världens kanske mest självförhärligande monopol. För övrigt är Roederer 2008 nu borttagen från webbplatsen.
Fick mailet redan vid 8 på morgonen, men läste det vid lunch.....
 

Silenos

Medlem
//...och som en alltför oinitierad webbhandlare (från andra källor dvs.)

Vad fan gör man..!?


Det finns inga krav på medlemskap i urgamla esoteriska sekter för att slänga iväg en nätbeställning. Skaffa betalversionen av wine-searcher (det gör allt så mycket lättare), sen är du redo. Just det här vinet finns t.ex. hos vinatis.de.
 

Mattias Schyberg

Administratör
Hallå göteborgare! Produktsidan för Roederer 2008 var borttagen från SB:s webbplats igår men är nu tillbaka: 36 flaskor i Nordstan, ni har en timme och en kvart innan stängningsdags.
Tack för tipset, antar att jag har missat ett bra bubbel...:(

Har dessutom 0 (noll) bubbel i min obefintliga källare, inte ens en Muscato d'Asti, så jag hade nog behövt investera. :blyg:
 

Vino fino

Medlem
Svaret blev förstås hövliga intigheter eftersom de egentligen bara bryr sig om majoriteten=casual buyers.
Sant, men med viss modifikation. Pöbeln måste få sina sockrade boxar, men det finns en annan grupp som måste blidkas också. Opinionsbildare och etablissemang.

På Drottninggatan öppnades häromåret en butik med fantastiskt sortiment. Som alla stockholmare vet är Klara en ödemark, ingen bor där. En handfull av det folk som SB säger sig tjäna. Men, helt av en slump givetvis, så ligger butiken ett stenkast från Rosenbad och lagstiftarnas arbetsplats.

Passagenbutiken är ytterligare ett exempel på vilka kunder som egentligen räknas. Jag kan promenera dit, men hur kul är det för vinfantasten i Bollnäs? Eller i Kiruna?
 

Livermore

Medlem
Oj! Ovanligt med ett sådant besked när man beställer ur BS. Har de gjort om rutinerna, tro?
Kom aldrig upp ett webbsaldo, står att de finns hos leverantör. Vet inte hur många som skulle släppas nu, men borde ha fått iväg en beställning i alla fall då jag försökte beställa exakt 10. Fine om de bara släppte 10 st men antar att de släppte ett antal fler än det.
 
Toppen