Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Tål Jamesse Prestige, Grand Champagne 45 maskindisk?

Emanuel

Instagram; Swedish Champagne Dude
Vågar inte prova förrän jag kollat här.. Köpte dessa och har handdiskat dem varje gång, http://www.lehmannglass.fr/index.ph...le-bouche/jamesse-prestige/grand-champagne-45

Det är ju ganska bökigt att diska dem faktiskt, just i botten är det svårt att komma åt.

Har ett program på diskmaskinen med försiktig disk för just glas. kanske vore något
Jag kör dem i maskin utan problem, köp maskindiskmedel som inte innehåller slipmedel så är det skonsammare för glasen.
 

kayaker

Cyklist
Vågar inte prova förrän jag kollat här.. Köpte dessa och har handdiskat dem varje gång, http://www.lehmannglass.fr/index.ph...le-bouche/jamesse-prestige/grand-champagne-45

Det är ju ganska bökigt att diska dem faktiskt, just i botten är det svårt att komma åt.

Har ett program på diskmaskinen med försiktig disk för just glas. kanske vore något
Vad diskar du med? Jag diskar vinglas med en diskborste för nappflaska. Inga som helst problem att komma åt!
 
Trådskapare
Jerobaum

Jerobaum

Medlem
vanlig diskborste bara :) saknar barn. har inte upptäckt specialdiskborsten än. hur ser den ut?
 

MartinE

Medlem
Alla dessa frågor kring diskmaskiner och vinglas som dyker upp vid jämna mellanrum! Jag trodde det var en helig ritual att alltid handdiska sina vinglas!? Om inte annat som luthersk terapi mot bakfyllan (typ: Jag ska aldrig mer dricka ur så många olika vinglas samma kväll igen!) Och för att undvika att glasen luktar diskmedel så klart (man använder givetvis ett neutralt diskmedel)! :cool:
 

Emanuel

Instagram; Swedish Champagne Dude
Om inte annat som luthersk terapi mot bakfyllan (typ: Jag ska aldrig mer dricka ur så många olika vinglas samma kväll igen!)
-Sista sjöslaget i Kalmar använde vi väl ett femtiotal Grand Champagne och en rätt rejäl hög med isoglas. Hade nog barmhärtighetsskjutit mig själv dagen efter om jag varit tvungen att handdiska dem...
 

Kostjan

Mot bättre vetande
Alla dessa frågor kring diskmaskiner och vinglas som dyker upp vid jämna mellanrum! Jag trodde det var en helig ritual att alltid handdiska sina vinglas!? Om inte annat som luthersk terapi mot bakfyllan (typ: Jag ska aldrig mer dricka ur så många olika vinglas samma kväll igen!) Och för att undvika att glasen luktar diskmedel så klart (man använder givetvis ett neutralt diskmedel)! :cool:
Alltid handdisk, allt annat är barbariskt!
Men en snäll fru som mot viss betalning handdiskar glasen hjälper också.......
 

Segol

Medlem
Alla glas jag är rädd om diskar jag för hand, de jag är mindre rädd om kör jag i maskin.

Nu börjar jag fatta varför du så beredvilligt lånar ut glas @Kostjan
 
Toppen