Tarlant La Vigne d'Antan Non Greffée Blanc de Blancs Extra Brut 2000

Diskussion i 'Vin' startad av moos, 3 april 2012.

1. moos

moos Medlem

Nån som har erfarenhet av detta vin? På Cellartracker så är det både högt och lågt omdöme från de olika provarna.

Så kort frågat: är det vits att springa till vinmonopolet och köpa 3 flaskor idag?

2. Anders Landström

Anders Landström Dricker mest, skriver lite Administratör

SV: Tarlant La Vigne d'Antan Non Greffée Blanc de Blancs Extra Brut 2000

Om du läst på Cellartracker så har du väl redan läst min kommentar. Tycker detta är ett bra vin. 2000 är en mellanår men Tarlant har lyckats bra. Finns ju mycket i världen att köpa så det är en fråga om du gillar Tarlants still. Är två år sedan mina anteckningar och läser jag de andra så verkar folk lite tveksamma om vinet sedan dess gått in i en "tunnel"

3. moos

moos Medlem

Jag har inte provat tarlant själv, men har hört en del om dem.... Om man uppskattar Charlemange, Prevost, Pierre Peters & Egly Ouriet. Är då Tarlant en vettig fortsättning då?

Eller jag köper nog tre flaskor idag....

4. Anders Landström

Anders Landström Dricker mest, skriver lite Administratör

Tarlant som odlare är nog mest lik Prevost av de du räknar upp. De andra är mer "traditionella" Nu är ju La Vigne d'Antan 100% chardonnay så Egly Ouriet med sina överekade pinotdominerade är nog längst ifrån stilmässigt (även om La Vigne d'Antan är ekad så är den inte SÅ ekad som Egly Ouriet)

5. moos

moos Medlem

Då är det bestämt jag skall ha några flaskor, tack för snabbt svar.

Dela sidan