Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Tillfälligt sortiment 19 april 2024

Martin F

Medlem
'19 fanns kvar längre och i fler butiker vad jag minns. Det vill säga "bättre" årgång samt lägre pris. Vet dock inget om det totala antalet flaskor då jämfört med nu.
 

GunnarW

Medlem
Vad tror ni om Grappes utlåtande?
Visa bifogad bild 31920
Hade inte andra (ex. Patrik) gett en annan bild, så vore det ju tveksamt om det var köpläge. Men det är normalt att kraftfulla, unga viner med massor av allt ofta är obalanserade i sin ungdom, frukten uttrycker sig inte och det är en smal spång att gå på. Det märks ju hela tiden när olika provare ger helt olika betyg åt samma unga viner. Vinet i flaskan förändras ju hela tiden, olika flaskor är i olika utvecklingsfas, t o m lufttryck och väder den dag man provar har ju betydelse. Och visst finns det ett par olika provningstillfällen att välja på för varje fredagssläpp? Det ger ju utrymme för variationer. Och så allt detta extrakt som är instängt i flaskan och vill uttrycka sig. Kan man se förbi detta och se den inre kvaliteten, eller inte? Vissa kan, vissa dar. När alla stjärnor står rätt skiner den inneboende kvaliteten klart även i ett alldeles för ungt vin, och så var det säkerligen när @Patrik Sellin provade. Jag köpte de sista mitt i tomatplanterandet, efter att ha kommit på att det var fredag den 19:e.
 

Finewinedude

2024 - Låter saker och ting vara osagt
När man läser vissa kommenterar av diverse släpp, så låter det på vissa individer, som att de är besvikna över att flaskor som är "hypade" inte säljer slut på några sekunder.. Det är väl bara att tacka och ta emot att det fortfarande finns flaskor kvar efter att klockan slagit 10.00, om man själv är intresserad av att köpa ett gäng...
 

Mexikanaren

Medlem
När man läser vissa kommenterar av diverse släpp, så låter det på vissa individer, som att de är besvikna över att flaskor som är "hypade" inte säljer slut på några sekunder.. Det är väl bara att tacka och ta emot att det fortfarande finns flaskor kvar efter att klockan slagit 10.00, om man själv är intresserad av att köpa ett gäng...
Själv tycker jag det bara är positivt om vinerna finns kvar ett tag. Då kan man köpa hem en för att prova under 1-2 dagar och sedan lägga en större beställning för att lägga undan om flaskorna var 👌
Samt mycket mindre risk vad gäller FOMO-köp
 
Last edited:

LarsW

Medlem
När jag tittar drygt 2 timmar efter släpp så är Ozyetra slut online och det finns 3 buteljer kvar på hyllorna i Göteborg.
Låter som de prickat bra med prissättningen kontra efterfrågan den här gången - även om jag personligen gärna hade sett ett lägre pris såklart.
 

Borjes_bubblor

Hobbyfantast - Instagram: borjes_bubblor
När man läser vissa kommenterar av diverse släpp, så låter det på vissa individer, som att de är besvikna över att flaskor som är "hypade" inte säljer slut på några sekunder.. Det är väl bara att tacka och ta emot att det fortfarande finns flaskor kvar efter att klockan slagit 10.00, om man själv är intresserad av att köpa ett gäng...
Besviken är jag inte eftersom jag hann köpa ett par flaskor. Är mest förvånad att de fanns kvar.
Tycker att det är bra när man alltid lyckas knipa det man vill ha men plånboken säger annat :bäver::vägg:
 

Finewinedude

2024 - Låter saker och ting vara osagt
Besviken är jag inte eftersom jag hann köpa ett par flaskor. Är mest förvånad att de fanns kvar.
Tycker att det är bra när man alltid lyckas knipa det man vill ha men plånboken säger annat :bäver::vägg:
Min kommentar var ej riktad åt en specifik individ eller till detta släpp. Så känn dig inte träffad ;). Skönt att din plånbok tog stryk idag och inte min. :cigarr:
 

IsKr

Medlem
Tycker att det kan vara kul när det är högt tryck på flaskorna, spännande att se om man hinner få det man vill ha. Å andra sidan är det också skönt när det är lite lugna så man hinner få det man vill ha. Idag så gick allt vägen, till trots för segheten på systemets sida.
 
När man läser vissa kommenterar av diverse släpp, så låter det på vissa individer, som att de är besvikna över att flaskor som är "hypade" inte säljer slut på några sekunder...
Handlar väl kanske om att folk jäktar upp sig i onödan? ;)

Sedan kan jag ibland inte hjälpa att känna en pervers tillfredsställelse över att få tag på något som det är rejäl huggsexa om, infantil sandlådepsykologi som spelar ett spratt?
 

Johpe

Medlem
Handlar väl kanske om att folk jäktar upp sig i onödan? ;)

Sedan kan jag ibland inte hjälpa att känna en pervers tillfredsställelse över att få tag på något som det är rejäl huggsexa om, infantil sandlådepsykologi som spelar ett spratt?
Jo så är det ju, men alltid kul att sitta på ngt som ingen annan har och känna lite exklusivitet.
 
När man läser vissa kommenterar av diverse släpp, så låter det på vissa individer, som att de är besvikna över att flaskor som är "hypade" inte säljer slut på några sekunder.. Det är väl bara att tacka och ta emot att det fortfarande finns flaskor kvar efter att klockan slagit 10.00, om man själv är intresserad av att köpa ett gäng...
Jag tror det är Buyers remorse. man har slängt sig på knappen och hoppas att det är super tryck på vinet. men när man ser att "vem som helst" hade kunnat klicka hem blir det lite ånger att man kanske bara skulle köpt ett istället för två osv osv.
 
Toppen