Tips på fiskrestaurang

Diskussion i 'Mat & Dryck, Restaurangbesök' startad av baum, 16 mars 2012.

1. baum

baum Medlem

Som titeln anger, vad säger ni om fiskrestauranger i den kungliga huvudstaden?
    Prisvärt har mindre betydelse utan det ska vara riktigt bra mat och viner.

2. Elvis

Elvis Medlem

SV: Tips på fiskrestaurang

Det finns bara ett svar: Wedholms fisk.

3. baum

baum Medlem

Tack, då är det bokat för ikväll :)

4. Anders Landström

Anders Landström Dricker mest, skriver lite Administratör

Kan bara hålla med Elvis. Om det är fisk som gäller så är det Wedholms.

5. Jos

Jos Medlem

Parmesangratinerad piggvar med pilgrimsmusslor för 600 spänn? Hyfsat stiffa priser.

6. Caviste

Caviste Leverantör

Har hört att vinlistan är en besvikelse. Kan vi få ett omdöme av baum?

7. baum

baum Medlem

Jo det blev en liten besvikelse, jag tog den omnämnda "prisvärda" parmesangratinerade piggvaren med pilgrimsmusslor och min fru en grillad piggvar med sparris och det var ok fisk men inget mer. Hummersoppan till förrätt var bättre men tyvärr så blev vi föreslagen en gewurztraminer som jag förträngde namnet på och den var hemsk, kändes söt och sliskig och passade inte alls till soppan. Jag gjorde väl ett misstag som gick på föreslagna viner för det blev inte så mycket bättre till fisken, en chardonnay ifrån sydafrika som var väl ok men saknade lite tyngd.

För att trösta oss gick vi sen till Cadierbaren och tog en flaska Pol Roger 2000, och då kändes det genast bättre ;)

8. Anders Å

Anders Å Medlem

Sent, jag vet, men det kanske kan hjälpa någon som följer/hittar tråden.
    B.A.R., del i Lux-imperiet, på Blasieholmen är en utmärkt fiskrestaurang (http://restaurangbar.se/).
    Serveringspersonalen verkar alltid "precis ha börjat", men maten är utomordentlig och prisvärd. Okej vinlista, även om inte omfattande eller upphetsande.

Dela sidan