Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Tips på fiskrestaurang

baum

Medlem
Som titeln anger, vad säger ni om fiskrestauranger i den kungliga huvudstaden?
Prisvärt har mindre betydelse utan det ska vara riktigt bra mat och viner.
 

Caviste

Leverantör
SV: Tips på fiskrestaurang

Har hört att vinlistan är en besvikelse. Kan vi få ett omdöme av baum?
 
Trådskapare
B

baum

Medlem
SV: Tips på fiskrestaurang

Jo det blev en liten besvikelse, jag tog den omnämnda "prisvärda" parmesangratinerade piggvaren med pilgrimsmusslor och min fru en grillad piggvar med sparris och det var ok fisk men inget mer. Hummersoppan till förrätt var bättre men tyvärr så blev vi föreslagen en gewurztraminer som jag förträngde namnet på och den var hemsk, kändes söt och sliskig och passade inte alls till soppan. Jag gjorde väl ett misstag som gick på föreslagna viner för det blev inte så mycket bättre till fisken, en chardonnay ifrån sydafrika som var väl ok men saknade lite tyngd.

För att trösta oss gick vi sen till Cadierbaren och tog en flaska Pol Roger 2000, och då kändes det genast bättre ;)
 

Anders Å

Vinnörd. Dario Argento-nörd. Nörd.
SV: Tips på fiskrestaurang

Sent, jag vet, men det kanske kan hjälpa någon som följer/hittar tråden.
B.A.R., del i Lux-imperiet, på Blasieholmen är en utmärkt fiskrestaurang (http://restaurangbar.se/).
Serveringspersonalen verkar alltid "precis ha börjat", men maten är utomordentlig och prisvärd. Okej vinlista, även om inte omfattande eller upphetsande.
 
Toppen