Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Tips på producenter i Mosel?

ulfhielm

Medlem
Efter att ha klarat av Alsace, Bourgogne, Bordeaux, Jurancon, Vouvray och en kortis i Reims går nu den klirrande bilen mot Mosel. Vi har lyckats klämma in 14 lådor så här långt, så det är med andra ord knökfullt i bagageluckan (tack och lov för takbox!). Om barnen offrar lite benutrymme finns dock plats för ett par lådor till.

Jag tänkte i och med detta fiska efter några tips på bra, små vinmakare i och runt Moseldalen. De stora producenterna har jag rätt bra koll på, men det vore kul att hitta något guldkorn som inte är så lätt att hitta i Sverige. Vi kommer ha Cochem som bas.

Alla tips uppskattas!

Per
 

Pontus

Medlem
Efter att ha klarat av Alsace, Bourgogne, Bordeaux, Jurancon, Vouvray och en kortis i Reims går nu den klirrande bilen mot Mosel. Vi har lyckats klämma in 14 lådor så här långt, så det är med andra ord knökfullt i bagageluckan (tack och lov för takbox!). Om barnen offrar lite benutrymme finns dock plats för ett par lådor till.

Jag tänkte i och med detta fiska efter några tips på bra, små vinmakare i och runt Moseldalen. De stora producenterna har jag rätt bra koll på, men det vore kul att hitta något guldkorn som inte är så lätt att hitta i Sverige. Vi kommer ha Cochem som bas.

Alla tips uppskattas!

Per
Schloss Lieser om du inte redan är bekant med dem.
 

nohnohyeh

Medlem
Dr Hermann kanske. Bara druckit Herzlei Spätlese Goldkapsel Monopol, men gillade och har en flaska Treppchen Auslese i skafferiet.
 

Gomseglet

Medlem
Vet inte hur det ligger till med körschemat, men Martin Müllen i Traben-Trarbach gör i alla fall väldigt bra vin. Okänt också om det går att besöka företaget.
 
Toppen