Tips på viner under 300:- men över 92 poäng på wine-searcher?

Diskussion i 'Vin' startad av Lord Sebastian Flyte, 29 juli 2014.

1. Hej! Kollade dina tips, när jag checkar mot ws så hittar jag inget betyg för Calem på 2002 och årgången på Tierhoek ligger "bara" på 87, är det något jag missförstått eller info jag bommat? Chateau Rieussec ligger på beställningslistan, kul tips, den verkar behöva ha en 5-10 år till på sig.

2. Vino fino

Vino fino Medlem

Enligt Monopolet är halmvinet från Tierhoek årgångsbetecknat, men Tierhoek själva anser att det är en NV. Av vilka skäl det nu må vara, möjligen blandar de sina viner från olika årgångar i en cuvee. Jag väljer i detta fall (och i alla andra) att lita mer på producenten än Monopolet.

NV har enligt W-S 95p.

Screen Shot 2014-07-30 at 20.34.04.png

Calem måste jag ha sett fel på, den har ingen poäng på W-S, om än en massa medaljer. Men jag tror knappast du blir besviken om du köper det.

3. Ok, nä man blir nog knappast besviken på någon av dom misstänker jag. Tack för tipset!

4. kayaker

kayaker Cyklist

Låter lite knepigt med tanke på att det står en årgång på etiketten. Undrar just vad de menar med den?

5. Vino fino

Vino fino Medlem

Man kan ju tänka sig att de garderar sig mot olika länders vinlagstiftningar. Ingen aning. Tappad på flaska 2006?

6. Mattias S

Mattias S Administratör

Nu förstår jag inte...trådar på FW brukar ALDRIG spåra ur...:rolleyes:

Skämt åsido, lite urspårning brukar oftast berika och bidra med att få högt i tak på sidan. Det är med andra ord lite så det brukar fungera här. På gott och ont. :) Det viktigaste är att vara respektfulla mot varann, vilket är ett ämne vi har MVG i.

Jos, gbgpatrik, Vino fino och 2 andra gillar detta.
  7. Skrutt

Skrutt Medlem

Ja, den är fantastisk!

8. Vino fino

Vino fino Medlem

Jaaaaaaaa! ;)

9. Sörplarn

Sörplarn Medlem

Lord Sebastian Flyte gillar detta.
  10. En fråga; har du erfarenhet av att köpa via Xtrawine själv?

11. Sörplarn

Sörplarn Medlem

Japp, 3-4 arbetsdagar i leverans säger till i god tid om det är slut etc, trevliga. Ger även gods spårning så du kan följa.

Lord Sebastian Flyte gillar detta.
  12. Toppen, tack för dina tips och svar, här ska handlas lite! :)

13. Då är det beställt, 3 Mastro och 3 Tenimenti, blir spännande!

Dela sidan