Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Tur att våra flygresor är säkrade i framtiden...

Elvis

Medlem
Så de serverar Dom Pérignon Rosé i First Class, inte illa. Har uppgraderat mig till First med British Airways i januari men på BA är det bara Grand Siècle som gäller. Men jag ska inte klaga. ;)
 

Sörplarn

Medlem
Såg att SAS knep sista platsen, världens sämsta Buisness, fniss.

Intressant med EVA AIR endå, deras 777 plan som även AIR NEWZEELAND Buisness har liknande och SINGAPORE AIRLINES är makalösa, tyvärr åker man dessa alldeles för sällan.
 

magnum

Epernay, Frankrike
Men SAS kommer med ny Business med start i januari. Helt ny inredning, endast 4 stolar per rad. Att jämföra med British Airways som klämmer in hela 8 stolar per rad!

Vi åker med BA Business över jul o nyår men tyvärr, till skillnad från Elvis, finns ingen chans till upgradering då den 777 vi flyger inte har någon First.

http://www.businessclass.se/businessclass-se-testar-sas-nya-business-class/
Det är precis sånt här som kan förstöra en hel dag!;)
Destination? (nyfiken)
 
  • Like
Reactions: Jos

Keen

slan

Elvis

Medlem
Men SAS kommer med ny Business med start i januari. Helt ny inredning, endast 4 stolar per rad. Att jämföra med British Airways som klämmer in hela 8 stolar per rad!

Jo, men SAS kommer att ha en diagonal konfiguration medan BA har sin raka "skavfötters"-konfiguration, så det går inte riktigt att jämföra så. BA har åtminstone platta stolar (vilket SAS också kommer att få).

Och visst ser SAS nya Business Class lovande ut - det blir dags att börja samla poäng på Eurobonus igen! :)

Vi åker med BA Business över jul o nyår men tyvärr, till skillnad från Elvis, finns ingen chans till upgradering då den 777 vi flyger inte har någon First.

Trist - själv har jag prickat in A-380-turen mellan Los Angeles och Heathrow. Vart ska du förresten? Karibien?
 
Trådskapare
Jos

Jos

Medlem
Jag vet inte hur det ska gå faktiskt. Vi har bunkrat med Bensodiazepiner som vi tänkte bomba med en varsin hela Taittinger(Grand Sciele i First) innan vi lyfter. Men som Kostjan sa, det är ju trist att starta semestern i uppförsbacke.

Det blir flyg till BKK och sen vidare till Koh Lipe. Inte varit i Thailand sen 1998 så det blir skoj!

Fy fan Elvis, BA First med A380! Du måste återkomma med en review!
 

magnum

Epernay, Frankrike
Jag vet inte hur det ska gå faktiskt. Vi har bunkrat med Bensodiazepiner som vi tänkte bomba med en varsin hela Taittinger(Grand Sciele i First) innan vi lyfter. Men som Kostjan sa, det är ju trist att starta semestern i uppförsbacke.

Det blir flyg till BKK och sen vidare till Koh Lipe. Inte varit i Thailand sen 1998 så det blir skoj!

Fy fan Elvis, BA First med A380! Du måste återkomma med en review!
Själv flyger man Thai Ekonomi och är glad att det förekommer servering ombord!:confused:
 

Sörplarn

Medlem
Men SAS kommer med ny Business med start i januari. Helt ny inredning, endast 4 stolar per rad. Att jämföra med British Airways som klämmer in hela 8 stolar per rad!

Vi åker med BA Business över jul o nyår men tyvärr, till skillnad från Elvis, finns ingen chans till upgradering då den 777 vi flyger inte har någon First.

http://www.businessclass.se/businessclass-se-testar-sas-nya-business-class/

Ser lovande ut, men för mycket detalj trams hur man sitter och ligger vad står på menyerna!?
Vet du det?
 
Trådskapare
Jos

Jos

Medlem
Vet inte något om mat och dryck men senast jag åkte med SAS stod det sig väl i konkurrensen med andra bolag som jag förstår det. De kör ju bl.a. Henriot vintage som standard vilket jag tycker är rätt hög nivå.

Och jag gissar att de iom nya ändå kommer hotta upp sig på det området också.
 

Elvis

Medlem
Jag håller med. Mat och champagne på SAS är bra - det är bara business class-inredningen som varit i stort behov av en uppgradering i flera år nu.
 

Sörplarn

Medlem
Upplever att ni är lite väl generösa mot SAS, kabin personalen gillar jag och gör alltid sitt bästa, men i övrigt nej...

Eller försöker ni snacka upp aktien?
Trevligt att dom äntligen hänger med i "tiden", men hallå?
 

Elvis

Medlem
Jag avskyr SAS och inte minst deras inredningar i flygplanen. Loungen på Arlanda är rena skämtet. Men... maten i business class på deras långflygningar är faktiskt helt OK, även i internationell jämförelse. Och årgångs-Henriot är en bra champagne.
 
Trådskapare
Jos

Jos

Medlem
Jag gillar SAS men håller med om att det finns lite förbättringar att göra i loungen. Maten i guldloungen är inget vidare.

Hårdvaran i business är ju katastrof i nuläget men nu går de ju från botten till toppen iom nya inredningen o nya planen.

Nu skulle jag säga att det är BA:s business som ligger en bit efter övriga iom hur många säten de trycker in och att det finns hela fyra längsgående rader som måste kliva över någon för att komma ut i gången.
 

Elvis

Medlem
Nu skulle jag säga att det är BA:s business som ligger en bit efter övriga iom hur många säten de trycker in och att det finns hela fyra längsgående rader som måste kliva över någon för att komma ut i gången.

Jo, men BA (även i icke-A380 ;)) har platta säten och därmed tycker jag att de är bättre än alla som inte har det, t.ex. SAS, Finnair, Lufthansa och de flesta planen hos United och American Airlines.
 
Trådskapare
Jos

Jos

Medlem
Jo, men BA (även i icke-A380 ;)) har platta säten och därmed tycker jag att de är bättre än alla som inte har det, t.ex. SAS, Finnair, Lufthansa och de flesta planen hos United och American Airlines.
Jag misstänker att du varit lojal BA ett antal år? ;) Alla du nämner har fully flat på long haul i business, - utom SAS då som får sina om någon dryg månad men det var ju som sagt poängen med diskussionen.

Sen är det ju såklart upp till var och en att vara en medveten resenär och undvika bokning med sista kärran med gamla stolar som något av bolagen kanske har kvar :)
 

Elvis

Medlem
Lufthansa har ju inte ens riktigt fully flat business i alla sina A380 utan 168 graders lutning.

Själv har jag mest flugit asiatiska flygbolag de senate åren och de ligger en bit före de europeiska.
 
Toppen