Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Tur att våra flygresor är säkrade i framtiden...

Sörplarn

Medlem
Någon som ville ha lite bilder på 222:ans nya körfältsmarkeringar i kaffebacken? Kanske med lite fräscha pictures på benutrymmet och lädersätena i min PHEV? Resan blir sjuuukt behaglig nu sen OKQ8 bytte ut sin kaffemaskin också...

:D

Super, herr Sjödin.

Får mig att tänka på "bort med fjantbilarna", som vi med lite pengar på fickan brukar säga.

Tack för trängselskatten, MP!

untitled.png
 
Last edited:

Elvis

Medlem
Sitter i The Concorde Room på Heathrow efter en bekväm nattflygning. Gillade att man kan välja att äta precis när man vill och när man vill sova kommer de och bäddar åt en med riktiga lakan. Tog ett par glas Grand Siècle och sedan avsmakningsmenyn med tillhörande viner. Gott och sedan sov jag gott också.
first1.jpg
first2.jpg
first3.jpg
 

Elvis

Medlem
Skickade förresten ut en tvärkorkad Château Balestard la Tonnelle 2008. Den andra flaskan var utan fel men inget vin i min smak. Kändes lite oren på något sätt och väldigt kort och tunn eftersmak.

Flygningens bästa vin var dessertvinet: Château Ste. Michelle Late Harvest Chenin Blanc 2006. Borde dricka söta viner oftare!
 
  • Like
Reactions: Jos

Mattias Schyberg

Administratör
Sitter i The Concorde Room på Heathrow efter en bekväm nattflygning. Gillade att man kan välja att äta precis när man vill och när man vill sova kommer de och bäddar åt en med riktiga lakan. Tog ett par glas Grand Siècle och sedan avsmakningsmenyn med tillhörande viner. Gott och sedan sov jag gott också.
Visa bifogad bild 3313 Visa bifogad bild 3311Visa bifogad bild 3312
Du är med andra ord en sådan typ som jag brukar avsky när jag sitter längre bak med min närmare två meter långa kropp i en barnstol och dricker värsta formen av plonk.

Avundsjuk - you bet. ;)
 
Trådskapare
Jos

Jos

Medlem
Skickade förresten ut en tvärkorkad Château Balestard la Tonnelle 2008. Den andra flaskan var utan fel men inget vin i min smak. Kändes lite oren på något sätt och väldigt kort och tunn eftersmak.

Flygningens bästa vin var dessertvinet: Château Ste. Michelle Late Harvest Chenin Blanc 2006. Borde dricka söta viner oftare!
Grymt! Hur var maten? Var den bra gjord eller var det "Fin-tallrik-men-allt-får-värmas-och-kokas-tillsammans-i-micron"-mat?

Trevligt att du postade vinlistan. Intressanta vinval. Inte så svårt att välja Champagne... Trevligt med en Albarino också.

Här är meny och vinlista från vår resa över jul/nyår. Som vanligt var kall mat bra men varm mat som beskrivet ovan, - typ. Frukosten var iofs riktigt bra också. Fattar inte varför bilderna blir så låg upplösning men det är väl en inställning som jag inte hittar...
 

Attachments

  • WP_20141222_019.jpg
    WP_20141222_019.jpg
    22,2 KB · Visningar: 250
  • WP_20141222_020.jpg
    WP_20141222_020.jpg
    22,4 KB · Visningar: 234
  • WP_20141222_021.jpg
    WP_20141222_021.jpg
    33,5 KB · Visningar: 238
  • WP_20141222_022.jpg
    WP_20141222_022.jpg
    35,4 KB · Visningar: 239
  • WP_20141222_023.jpg
    WP_20141222_023.jpg
    26,9 KB · Visningar: 233
  • WP_20141222_024.jpg
    WP_20141222_024.jpg
    23,2 KB · Visningar: 224
Last edited:
Trådskapare
Jos

Jos

Medlem
Kanske ska ändra rubrik så kan det här bli en tråd för vin och matuppleveser på flyg! :)

Eller så funkar iofs rubriken till det också...
 
Trådskapare
Jos

Jos

Medlem
ANA First ligger på min priolista nu. Varför? Deras huschampagne är Dompa -04 och Salon -02!! :eek:
 
Trådskapare
Jos

Jos

Medlem
SAS kör fortfarande Henriot -07 btw, de köpte verkligen hela årgången!
 
Trådskapare
Jos

Jos

Medlem
Om ni får chansen att pröva Lufthansa First Class, gör det! Grym upplevelse! Lufthansa har en egen First Class Terminal i Frankfurt där man får en egen assistent när man kommer in. En otrolig bar där du i princip kan be om vad som helst, kolla bara Whiskeyutbudet;

WP_20160328_09_25_59_Rich.jpg

WP_20160328_09_26_15_Rich.jpg


Och bäst av allt, man behöver inte bry sig om tiden. När det är dags kommer assistenten och berättar att vi bör röra oss mot planet varpå man leds ner en trappa till en Porsche Cayenne. Den kryssar sen ut mellan alla flygplan och skjutsar fram en till sitt flygplan varpå de andra passagerarna får vänta medan man kliver på :D
 

Mattias Schyberg

Administratör
Om ni får chansen att pröva Lufthansa First Class, gör det! Grym upplevelse! Lufthansa har en egen First Class Terminal i Frankfurt där man får en egen assistent när man kommer in. En otrolig bar där du i princip kan be om vad som helst, kolla bara Whiskeyutbudet;

Visa bifogad bild 6699
Visa bifogad bild 6700

Och bäst av allt, man behöver inte bry sig om tiden. När det är dags kommer assistenten och berättar att vi bör röra oss mot planet varpå man leds ner en trappa till en Porsche Cayenne. Den kryssar sen ut mellan alla flygplan och skjutsar fram en till sitt flygplan varpå de andra passagerarna får vänta medan man kliver på :D
:finger:

;)
 
  • Like
Reactions: Jos

Elvis

Medlem
Härlig beskrivning av Lufthansas First Class-upplevelse!

Flög förresten Lufthansa A-380 business till Los Angeles för ett par veckor sedan. Det var första gången jag flög long-haul med Lufthansa på ett antal år och tyckte att det var riktigt bra. Enda minuset är att inte alla har fri access till gången. Jag är i och för sig akrobatisk nog för att kunna kliva över sovande medpassagerare men jag gillar inte att behöva göra det. (Och jag brukar välja fönsterplats för att slippa bli klättrad över själv.)
 

Elvis

Medlem
Hade förmånen att flyga Swiss första klass igår. Gick all-in och klunkade i mig flera (Riedel)glas Grand Siècle och sedan ett glas röd bordeaux och ett glas sauternes till middagen innan jag bytte om till den pyjamas man får och sov den drucknes tunga sömn nästan hela vägen till Sao Paulo. Här är vinerna man kunde välja på:
IMG_9742.JPG
IMG_9743.JPG
 
Toppen