Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Två månader med nya finewines.e

Nu har vi kört ca två månader med nya finewines.se. Det har varit en del problem och småsaker att fixa men generellt verkar det gått bra. Tar gärna emot feedback från medlemmarna. En jämförelse mellan perioden innan vi bytte plattform och den efter visar på att det är ett ökat antal besökare, längre tid på sidan, fler sidor som läses etc. Naturligtvis måste man jämföra år över år men månaderna i slutet av varje år har varit hyfsat jämna.

Men vi vill som sagt veta vad NI tycker? Forumet är till för er medlemmar. Vi tittar på ett antal tillägg och förändring. Xenforo kommer också snart i en ny utgåva. En hel del av de saker vi planerat att införa kommer där som standard, bland annat utökat antal smileys.

I mätning nedan har vi tagit bort sista veckan innan byte och första efter då de var väldigt ojämna pga bytet.

6 veckor med nya plattformen
Capture.PNG

6 veckor med gamla plattformen
Capture2.PNG
 

Skumpagne

Husmor/Älskare/Lagrare/Pappa
Personligen så använder jag sidan lite mer och är mer aktiv än förut.
Med tanke på att jag alltid är inne på mobilen och aldrig datorn så är jag jätte nöjd. Mycket bra mobilanpassad. Tyckte det var lite krångligt i början men nu skulle jag aldrig vilja byta plattform igen.

Bra jobb!
 

Skumpagne

Husmor/Älskare/Lagrare/Pappa
Måste passa på att tacka både Anders och Jimmy också som antagligen lägger ner mycket tid på att hålla igång forumet! Kudos till er!
 

KockJohan

Cioccolato Catering
Leverantör
Upplever oxå att jag faktiskt har spenderat mer tid på forumet då det finns mer intressanta sidor, bra jobbat Jimmy & Anders !
 

kayaker

Cyklist
Jag har definitivt surfat in oftare med mobilen. Bra med en plattform som erbjuder en vettig mobillayout utan att man behöver extraappar.
 

Emanuel

Instagram; Swedish Champagne Dude
Håller med att det verkligen är ett lyft och mobilvarianten är ju ljusår bättre, det enda jag saknar från den gamla sajten är som jag nämnt tidigare hur man visade de senaste inläggen. Var lättare att skumma igenom vad som hänt sedan man sist var inne.

-Kan tillägga att jag har en god vän som bygger sådana här tingestar som levebröd så om ni behöver någon hjälp med utökade funktioner kan jag eventuellt med millt våld och lockande med goda viner få honom att hjälpa till... Bara skrik till i så fall så begynner jag övertalningsprocessen....
 

Emanuel

Instagram; Swedish Champagne Dude
Jo, när vi ändå är inne på det tekniska... Och med risk för att vara korkad... På vissa inlägg jag gjort finns en "ändra" knapp som tillåter editering av inläggen men på somliga saknas knappen? Vad är det som försigår där?
 
Trådskapare
A
Håller med att det verkligen är ett lyft och mobilvarianten är ju ljusår bättre, det enda jag saknar från den gamla sajten är som jag nämnt tidigare hur man visade de senaste inläggen. Var lättare att skumma igenom vad som hänt sedan man sist var inne.

-Kan tillägga att jag har en god vän som bygger sådana här tingestar som levebröd så om ni behöver någon hjälp med utökade funktioner kan jag eventuellt med millt våld och lockande med goda viner få honom att hjälpa till... Bara skrik till i så fall så begynner jag övertalningsprocessen....
Tackar, tar dig eventuellt på orden där. Vi försöker hålla det så nära standard som möjligt men vi har lite saker @Jimmy och jag diskuterar.

Vad gäller senaste inläggen. Den här programvaran är lite annorlunda uppbyggd så det går inte att uppnå. Det närmaste jag hittar är denna funktioner http://www.finewines.se/recent-activity/

Då får man ju med like men annars får man iallafall en kort synaps över vad som är skrivet per ämne.
 
Trådskapare
A
Jo, när vi ändå är inne på det tekniska... Och med risk för att vara korkad... På vissa inlägg jag gjort finns en "ändra" knapp som tillåter editering av inläggen men på somliga saknas knappen? Vad är det som försigår där?
Samma som för den gamla programvaran, det finns en tidsperiod efter vilket man inte kan ändra inlägg.
 

Emanuel

Instagram; Swedish Champagne Dude
Vad gäller senaste inläggen. Den här programvaran är lite annorlunda uppbyggd så det går inte att uppnå. Det närmaste jag hittar är denna funktioner http://www.finewines.se/recent-activity/
-Aha, hade helt missat den funktionen, trodde att forum/senaste inlägg var det enda sättet att göra det på men detta var ju en mycket bättre visning helt i stil med vad som var på den gamla platformen :)

Samma som för den gamla programvaran, det finns en tidsperiod efter vilket man inte kan ändra inlägg.
Aha igen, hade inte lagt märke till att det var så på det gamla forumet, känns som att behovet av editering har ökat exponetiellt sedan mobiltangentbordsdyslexin började skapa märkliga ordkombinationer och felstavningar...
 

Gurto

Medlem
Jag, som många, surfar nästan uteslutande på mobilen och kan bara säga att jag tycker nya plattformen funkar utmärkt. Smidigt, lättnavigerat, vettiga funktioner utan att bli för krångligt. Tummen upp.
 
Trådskapare
A
Det har skett ett skifte i tempo sedan årsskiftet. Tänkte det kunde vara lite kul för medlemmarna att se hur många inlägg per vecka vi har. Antal inlägg ju bara ett mått men det har ökat rätt dramatiskt. Tycker att det är riktigt kul och får tacka "gamla" och "nya" medlemmar för alla inlägg. Inte för att ni lägger in dem, utan därför det är kul och intressant att läsa dem

Capture.PNG
 

Mattias Schyberg

Administratör
Det har skett ett skifte i tempo sedan årsskiftet. Tänkte det kunde vara lite kul för medlemmarna att se hur många inlägg per vecka vi har. Antal inlägg ju bara ett mått men det har ökat rätt dramatiskt. Tycker att det är riktigt kul och får tacka "gamla" och "nya" medlemmar för alla inlägg. Inte för att ni lägger in dem utanför att det är kul och intressant att läsa dem

Visa bifogad bild 609
Det är bara att gratulera, sund och trevlig utveckling och ett oerhört fint jobb av redaktionen och alla medlemmar!
För mig har det helt klart blivit mitt andra hem. Ger nästan sidan mer uppmärksamhet än min fru, vilket hon påtalar lite för ofta för att det skall kännas bra. ;)
 

gece

Man vänjer sig.
Saknade också gamla "senaste inlägg", men har vant mig vid nya "olästa inlägg" som funkar bra. Mobilversionen är också riktigt schysst.

En sak jag stör mig på dock, är den lite väl liberala utspridningen av smileys. Hur många "2004:eek:r" har ni i era källare...? Lite av ett i-landsproblem iofs, antar jag :)
 

CH

Medlem
Håller med. Kul att det blivit sådan fart på forumet men samtidigt så är det betydligt svårare att hålla sig à jour eftersom man inte hänger här lika ofta som för ~2 år sedan.
Återstår bara att se när @Matlen och @StefanAkiko passerar en i gjorda inlägg. Lär ju vara rätt snart med tanke på vilket snitt de har i inlägg/dag.
 

Mattias Schyberg

Administratör
Håller med. Kul att det blivit sådan fart på forumet men samtidigt så är det betydligt svårare att hålla sig à jour eftersom man inte hänger här lika ofta som för ~2 år sedan.
Återstår bara att se när @Matlen och @StefanAkiko passerar en i gjorda inlägg. Lär ju vara rätt snart med tanke på vilket snitt de har i inlägg/dag.
Får se hur länge det går innan man kroknar...som ny medlem så bubblar man ju lätt av entusiasm, förr eller senare blir man nog trött, cynisk och uppgiven som du. ;)

...snittet per dag hade faktiskt varit kul att räkna på...eller också inte...:oops:
 
Last edited:

CH

Medlem
Får se hur länge det går innan man kroknar...som ny medlem så bubblar man ju lätt av entusiasm, förr eller senare blir man nog trött, cynisk och uppgiven som du. ;)

Haha
Trött, cynisk och uppgiven har jag alltid varit. Skillnaden nu mot då är mängden tid man kan lägga här på arbetstid.
Tänkte klistrat in en bild där det var ganska uppenbart vilka tider jag brukar vara här men hittar det inte funktionen på den nya plattformen. Finns den inte längre @Anders Landström eller är det jag som inte hittar det?
 
Toppen