Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Undersökning: Handlar du på systembolaget?

Jag handlar oftast ...

  • ...På Systembolaget

    Votes: 26 68,4%
  • ...På Internetbutiker

    Votes: 6 15,8%
  • ...i andra länder och sköter transporten själv

    Votes: 5 13,2%
  • Jag vill endast se resultatet

    Votes: 1 2,6%

  • Total voters
    38

Tomas Lindblom

fd Deppodi
Moderator
Frågan är generaliserad, bara för att få en ungefärlig uppfattning om du/ni handlar mestadels på systembolaget, eller andra platser?
 

Beo

Medlem
Frågan är generaliserad, bara för att få en ungefärlig uppfattning om du/ni handlar mestadels på systembolaget, eller andra platser?

Kan ha med avståndet att göra. För min del så där 30-35 meter....
 

Livermore

Medlem
Frågan är om man ska handla på Systembolaget i och med att det indirekt legitimerar monopolet.
Jag själv har inget emot SB som butik men eftersom de för statistik kanske varje köp räknas när de försöker visa sin förträfflighet och att monopolet har sitt syfte.
 

Silenos

Medlem
För mig handlar det endast om utbud och pris, politiken i det hela är jag lite för blasé för. Där har vi en ny flervalsfråga!
 
Toppen