Uppdatering av vårt forum

Diskussion i 'Nyheter och förändringar' startad av Anders Landström, 16 mars 2014.

1. Anders Landström

Anders Landström Dricker mest, skriver lite Administratör

En del nya funktioner har adderats.
    • Förändrad editor med fler smiles och märkord.
    1. Spoiler. Gör att man kan dölja texten vid exempelvis om man vill ge tips vid en gåta. Läsaren kan själv välja om de vill se texten eller inte
    2. Fler smiles. Dels finns de gamla kvar dels ett antal extra.
    3. Snabbare editor för mobilanvändare med en del omflyttade alternativ
    Capture.PNG

• Bilder roteras automatiskt. Om bilden innehåller sk EXIF information (de flesta mobiler och moderna kameror skickar med det) så kommer bilden att roteras automatiskt.
    • Multi-quote. Förklaras enklast via videon.

Vi kommer efter lite mer testning att slå på inloggning via Twitter, dvs om man har ett användarid på Twitter så kommer det att gå att använda på finewines.se. Förenklar framförallt registrering för nya användare

Som vanligt, eventuella problem rapporteras här

daviden och Mattias S gillar detta.
  2. Mattias S

Mattias S Administratör

:kyss:

3. Mattias S

Mattias S Administratör

Hm...

Spoilertagg verkar inte funka, texten kommer inte med.

4. Anders Landström

Anders Landström Dricker mest, skriver lite Administratör

Skriv texten först, markera , välj spoiler och ge den en titel.

5. Mattias S

Mattias S Administratör

I see :)

kayaker och Anders Landström gillar detta.
  6. BarisMattsson

BarisMattsson Medlem

3 h dekantering. Börjar med slutet. Ett gott vin som jag kan dricka mer av. Moget och bra prissatt. Varken mer eller mindre. Kräver dekantering för avrundning dock inte så länge som jag. Jag vill ha mer syra och bett så det hade räckt med en timme typ. Doft. Jag får en doft av grönmögelost och lite skolkrita. God. Färgen är lite lätt tegelröd vilket indikerar mogenhet. Smaken är torr, angenäm och tillrättalagd. Lättdrucket ihop med fläskfile, bea och ugnsrostad potatis. Saknar syran men det kanske är mitt eget fel:)

Dela sidan