Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Vad blir trendigt 2017!

Mmm

Medlem
Brunello har varit ganska bespottat länge, men känns lite på gång?

Jag spanade för ett år sen att Muscadet skulle slå till, men det hände inte mycket. Finns en del bra producenter och prisnivån är ju väldigt vänlig.
 

Bouzy

Medlem
Enligt SBs egna försäljningsstatistik (Försäljning av vin exklusive starkvin) så stod italien för 27,81% år 2015 och 27,80% 2016 så ökningen verkar iaf ha avstannat :)

Att Italien ökade 0,8% under 2016 och var tredje såld flaska är från Italien tolkar åtminstone inte jag som att trenden är över.
 

Magnus L

urydhtfilgukj
Att Italien ökade 0,8% under 2016 och var tredje såld flaska är från Italien tolkar åtminstone inte jag som att trenden är över.
Som jag skrev tidigare så tror jag absolut inte att trenden är över. Italien verkar vara populärare än någonsin. Ser det i alla fall som positivt att det nte har ökat något nämvärt sen förra året, vilket är en förutsättningen för att trenden skall vända :)
 

Alex

Medlem
Jag tror detta blir året då Ungern visar framfötterna! Kanske också Makedonien med Bovin & Kamnik som instegsport. Naturviner är väl en trend som inte kommer gå i graven heller.
 

gece

Man vänjer sig.
Är inte Gallicien väldigt 2013? https://www.arvidrosengren.com/arvid-rosengren/2013/07/19/travelling-man-galicia-part-iii-valdeorras (Började själv dricka Godello efter Rosengrens texter.)
6fbd08cb6e255c5d62d93f0a2982be57645f28aeaeed025b5e5b43ad0e5ad83d.jpg
 
Trådskapare
D

Dexter

Medlem
Med tanke på att årgång 2015 anses bli/vara århundradets årgång i Sydafrika så spår jag att sydafrikanska viner kommer att få ett rejält uppsving 2017 hos oss vinnördar. Det är dags nu med tanke på hur mycket bra vin som görs för en liten peng. :)
Verkar som Sydafrika inte slagit än, bara att fynda på dagens Webbsläppet. Allt finns kvar än...
 
Toppen