Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Vad dricker man till pannkaka

J

Joakim Staf

Vad dricker man till pannkaka. Lillmosnsteret fick välja middag. Dagens röst vart just pannkaka. Pappa ville ju dricka en flaska vin. I all enkelhet vart det en chianti classico gran selezione 2012. Funkade det tillsammans njaaaee. Möjligtvis kompletterade frugans hemmagjorda hallon och blåbärssylt vinets karaktär bättre en själva pannkakan. Men ont gjorde det inte och spottade jag inte inte heller.
image.jpeg
 

Daniel B

IT- & dryckesnörd
Tekniskt ansvarig
Sauterne!?
--
Om man avviker lite från just pannkakor kan man ju göra hälften av smeten med bovete och köra på crêpe-hållet istället, vilket antagligen gör det betydligt enklare att hitta något passande vin!

Jag har käkat crêpe med rökt lax, riven parmesan och valnötter till vilka vi drack någon trevlig alsace! Rekommenderas varmt!
 
Last edited:

Larseman

Medlem
Vad dricker man till pannkaka. Lillmosnsteret fick välja middag. Dagens röst vart just pannkaka. Pappa ville ju dricka en flaska vin. I all enkelhet vart det en chianti classico gran selezione 2012. Funkade det tillsammans njaaaee. Möjligtvis kompletterade frugans hemmagjorda hallon och blåbärssylt vinets karaktär bättre en själva pannkakan. Men ont gjorde det inte och spottade jag inte inte heller.Visa bifogad bild 7901
Nebbiolo! Eller kanske inte :)
 

Wintermute

Medlem
Om det vore på finrestaurangen och det vore en blåbärs- och hallonkompott, med någonting äggigt till, kan man kanske tänka sig en söt madeira eller kanske en PX? Jag tror att det som ställer till det är att det är desertsmaker, men i mängder som man ska bli mätt på.
 

kayaker

Cyklist
Sauterne!?
--
Om man avviker lite från just pannkakor kan man ju göra hälften av smeten med bovete och köra på crêpe-hållet istället, vilket antagligen gör det betydligt enklare att hitta något passande vin!

Jag har käkat crêpe med rökt lax, riven parmesan och valnötter till vilka vi drack någon trevlig alsace! Rekommenderas varmt!
Varför inte gå hela vägen och göra riktiga galettes de sarrasin? Mums! :)
 
Toppen