Vad hette restaurangen sa du?

Diskussion i 'Mat & Dryck, Restaurangbesök' startad av StefanAkiko, 28 juli 2014.

1. StefanAkiko

StefanAkiko Pendeldricker Tokyo, London och Umeå

Promenerade förbi en italiensk restaurang i Takayama förra veckan som hette: Holy Grail.

Tidigare brukade vi äta på den italienska restaurangen Vis-á-Vis i centrala Tokyo.

Visst har du också hittat restauranger med underbara namn? Nedan en bild på en indisk restaurant från Frankfurt Am Main. Prisvärd och alldeles vid tågstationen.
    image.jpg

Mattias S gillar detta.
  2. Scandinavian Bakery, Luang Prabang, Laos
    image.jpg

De lockar med svensk pizza, pasta och varmkorv..
    Hung(kan misstolkas på engelska), Hoi An, Vietnam
    image.jpg

Emanuel gillar detta.
  3. gece

gece Man vänjer sig.

Finns en hel kedja med Swedish Bakery i Malaysia!

4. Vad bakar de där? "Svenska" croissanter, baklava och naan? :)

5. Emanuel

Emanuel - Ad astra per alas amforae

Har varit på båda (Finns i Ventiane också) och det är en riktigt skön oas att trilla in på och få en pizza när man backpackat en månad i norra Laos och levt på Fried Rice, Lao Laap och Beer Lao.
    -Det är ju för övrigt en svensk som startade det och till och med pizzakartongerna är svenska (Välkommen åter) :)

Last edited: 28 juli 2014
  6. gece

gece Man vänjer sig.

Var aldrig inne, men såg ut som amerikansk kedja som tolkar franskt bageri ungefär :) inga knäckebröd i skyltfönstret iaf.

7. Mmm

Mmm Medlem

Lätt OT men på Möllevången i Malmö ligger en resebyrå som heter Sham Tours. (Sham = bedrägeri, om det skall tolkas på engelska)

8. Michael.S

Michael.S Medlem

Brukar tycka detta restaurangnamnet är ganska kul när man traskar förbi, ligger på Kungsgatan i Göteborg.
    super_rullband_sushi_asiatiskt_goteborg_005.jpeg

Dem är visserligen väldigt tydliga med vad det finns innanför dörrarna. Men något finare kunde dem väl hittat på:)

Mattias S gillar detta.
  9. Mats

Mats Wicked tribe rules!

Oh vilka minnen det där väcker!! Har inte ätit på den kedjan men snålvattnet börjar rinna när man tänker på den Laotiska maten och drycken! Föredrog själv Sticky Rice tagen med händerna ur en gemensam skål mitt på bordet att knåda till en sked-boll att använda till att sleva upp grytor mm ur lika gemensamma skålar. Sen får man inte glömma nationalspriten Lao Lao, helst bränd av och drucken hos opiumodlare uppe i bergen i norra Laos. Har aldrig blivit så påverkad av ett par snapsar som då, är ganska säker på att det var mer än bara sprit i den drycken....... Drömmarna nätterna efter ha druckit Lao Lao var också lite annorlunda, mins en där jag var jagad av Lille-Skutt och Skalman i kulvertarna under Umeå Universitet....... bara den drömmen värd resan till Laos!

Vino fino, magnum, StefanAkiko och 2 andra gillar detta.
  10. Emanuel

Emanuel - Ad astra per alas amforae

Ja, Laos är klart mitt favoritland efter Burma i Sydostasien och jag håller med om att sticky rice är smått fantastiskt. Har faktiskt försökt att laga det hemma med lite hjälp av en lokal Laoit men det är rätt meckigt minst sagt.
    Vad gäller Lao-Lao så är jag helt enig med dig om att det rävgiftet kunde försätta dig i tillstånd fjärran från vanlig alkohol. Synd att det oftast smakade vedervärdigt eftersom det alltid var gratis så länge man drack Lao-Lao :)

11. Jimmy Forsman

Jimmy Forsman Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot. Administratör

Ledsen om jag dödar tråden nu. Alla restaurangnamns moder finns i Vimmerby. thai-0037.jpg

gece, StefanAkiko, kayaker och 1 annan gillar detta.
  12. StefanAkiko

I Bromma hittar man följande diet-restaurang:
    image.jpg

kayaker gillar detta.
  13. StefanAkiko

I kanadensiska Dildo Run hittar man både
    Brittany Inns
    Norma's och
    Mary Brown's

Världen är allt bra en näpen plats :blyg:

14. Mattias S

Mattias S Administratör

Ja, vad ska man säga...?

Att @StefanAkiko smider sina järn runt om i världen är inget nytt, men att han ligger bakom LA:s nya japanska superduperrestaurang, där det enbart kommer att serveras Yellow Tail Pinot Noir, var en nyhet för mig. Mycket ska vi hinna se innan ögonen trillar ur. :D
    image.jpg

Michael.S, StefanAkiko, kayaker och 2 andra gillar detta.
  15. StefanAkiko

Då det inte spelar ngn roll eller då man inte har så höga krav...

image.jpg image.jpg

16. StefanAkiko

Dela sidan