Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Vad hette restaurangen sa du?

StefanAkiko

Återgår till pendeldrickning post-COVID.
Promenerade förbi en italiensk restaurang i Takayama förra veckan som hette: Holy Grail.

Tidigare brukade vi äta på den italienska restaurangen Vis-á-Vis i centrala Tokyo.

Visst har du också hittat restauranger med underbara namn? Nedan en bild på en indisk restaurant från Frankfurt Am Main. Prisvärd och alldeles vid tågstationen.
image.jpg
 

Emanuel

Instagram; Swedish Champagne Dude
Scandinavian Bakery, Luang Prabang, Laos
Visa bifogad bild 1745

De lockar med svensk pizza, pasta och varmkorv..
Hung(kan misstolkas på engelska), Hoi An, Vietnam
Visa bifogad bild 1746
Har varit på båda (Finns i Ventiane också) och det är en riktigt skön oas att trilla in på och få en pizza när man backpackat en månad i norra Laos och levt på Fried Rice, Lao Laap och Beer Lao.
-Det är ju för övrigt en svensk som startade det och till och med pizzakartongerna är svenska (Välkommen åter) :)
 
Last edited:

Mmm

Medlem
Lätt OT men på Möllevången i Malmö ligger en resebyrå som heter Sham Tours. (Sham = bedrägeri, om det skall tolkas på engelska)
 

Michael.S

Medlem
Brukar tycka detta restaurangnamnet är ganska kul när man traskar förbi, ligger på Kungsgatan i Göteborg.
super_rullband_sushi_asiatiskt_goteborg_005.jpeg


Dem är visserligen väldigt tydliga med vad det finns innanför dörrarna. Men något finare kunde dem väl hittat på:)
 

Mats

Gone todash....
Har varit på båda (Finns i Ventiane också) och det är en riktigt skön oas att trilla in på och få en pizza när man backpackat en månad i norra Laos och levt på Fried Rice, Lao Laap och Beer Lao.
-Det är ju för övrigt en svensk som startade det och till och med pizzakartongerna är svenska (Välkommen åter) :)
Oh vilka minnen det där väcker!! Har inte ätit på den kedjan men snålvattnet börjar rinna när man tänker på den Laotiska maten och drycken! Föredrog själv Sticky Rice tagen med händerna ur en gemensam skål mitt på bordet att knåda till en sked-boll att använda till att sleva upp grytor mm ur lika gemensamma skålar. Sen får man inte glömma nationalspriten Lao Lao, helst bränd av och drucken hos opiumodlare uppe i bergen i norra Laos. Har aldrig blivit så påverkad av ett par snapsar som då, är ganska säker på att det var mer än bara sprit i den drycken....... Drömmarna nätterna efter ha druckit Lao Lao var också lite annorlunda, mins en där jag var jagad av Lille-Skutt och Skalman i kulvertarna under Umeå Universitet....... bara den drömmen värd resan till Laos!
 

Emanuel

Instagram; Swedish Champagne Dude
Oh vilka minnen det där väcker!! Har inte ätit på den kedjan men snålvattnet börjar rinna när man tänker på den Laotiska maten och drycken! Föredrog själv Sticky Rice tagen med händerna ur en gemensam skål mitt på bordet att knåda till en sked-boll att använda till att sleva upp grytor mm ur lika gemensamma skålar. Sen får man inte glömma nationalspriten Lao Lao, helst bränd av och drucken hos opiumodlare uppe i bergen i norra Laos. Har aldrig blivit så påverkad av ett par snapsar som då, är ganska säker på att det var mer än bara sprit i den drycken....... Drömmarna nätterna efter ha druckit Lao Lao var också lite annorlunda, mins en där jag var jagad av Lille-Skutt och Skalman i kulvertarna under Umeå Universitet....... bara den drömmen värd resan till Laos!
Ja, Laos är klart mitt favoritland efter Burma i Sydostasien och jag håller med om att sticky rice är smått fantastiskt. Har faktiskt försökt att laga det hemma med lite hjälp av en lokal Laoit men det är rätt meckigt minst sagt.
Vad gäller Lao-Lao så är jag helt enig med dig om att det rävgiftet kunde försätta dig i tillstånd fjärran från vanlig alkohol. Synd att det oftast smakade vedervärdigt eftersom det alltid var gratis så länge man drack Lao-Lao :)
 
Trådskapare
StefanAkiko

StefanAkiko

Återgår till pendeldrickning post-COVID.
I kanadensiska Dildo Run hittar man både
Brittany Inns
Norma's och
Mary Brown's

Världen är allt bra en näpen plats :blyg:
 
Trådskapare
StefanAkiko

StefanAkiko

Återgår till pendeldrickning post-COVID.
Då det inte spelar ngn roll eller då man inte har så höga krav...

image.jpg
image.jpg
 
Toppen