Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Vad säger man?

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
”Falsk” Petrus
från -61 skickades
tillbaka av restauranggästen

En öppnad flaska vin för över
200 000 kronor skickades tillbaka
på krogen, utan att ha
provats.
Historien om den stackars sommelieren
på stjärnkrogen Zafferano
i England kablas nu ut över hela
världen. Och det är kanske inte så
konstigt när en restauranggäst under
en kundmiddag skickar tillbaka en
öppnad Chateau Petrus 1961 för det
ringa priset av motsvarande 226 000
kronor. Utan att ens ha smakat på
den. Anledning: korken hade inte
slottets stämpel.
Restaurangansvarige tillkallade
skyndsamt värderingsmän för att
de skulle avgöra flaskans eventuella
äkthet. Men inte ens de lyckades.
Den något udda historien har
emellertid ändå ett lyckligt slut.
Restauranggästen, en Mr Cassini
från Italien, beställde istället in en
flaska Chateau Mouton-Rothschild
anno 1945 för motsvarande 250
000 kronor. Och drack upp den
denna gång.
Men han har inte fått blodad tand
för dessa dyrgripar.
− Jag kommer aldrig mer att köpa
ett vin av den kalibern. Det finns bara
ett fåtal kunder som gillar det. Men
du kan samtidigt hitta ett sagolikt vin
från 80- eller 90-talet. Och dessutom,
kan ett vin verkligen vara värt 250
000 kronor?, var hans kommentar
efter den mycket uppmärksammade
middagen.

Jag undrar hur man hade reagerat i en sån situation. Stackars Sommelier!
 
Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Vad säger man?

Oklart, hittade nyheten i WOW news, de har kanske inte kollat sina källor. ;D
 

lepatrik

Medlem
SV: Vad säger man?

Ytterst oseriös översättning ;-)
En vinhandlare som handlar vin för dessa summor skulle så klart inte gå ut med sitt eget namn, om han inte vore en idiot.
Kul att svenska vinnyheter till 95% består av "löst" översatta internationella nyheter från riktiga rapportörer. :)
 
Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Vad säger man?

lepatrik skrev:
Ytterst oseriös översättning ;-)
En vinhandlare som handlar vin för dessa summor skulle så klart inte gå ut med sitt eget namn, om han inte vore en idiot.
Kul att svenska vinnyheter till 95% består av "löst" översatta internationella nyheter från riktiga rapportörer. :)

För att vara helt korrekt så handlar det till stora delar av översättningar från internationella publikationers webbsidor :)

Men jag tycker att det är helt ok, har funderat på att göra någonting liknande, det kan ju inte vara så jävla svårt. Sen kan det ju vara värt ett par dagar i månaden att sätta samman ett nyhetsbrev, alltid retar det någon om man ger ut det gratis!

Jag tycker om att retas!
 

lepatrik

Medlem
SV: Vad säger man?

Gratis är gott, sa Carl-Jan Granqvist när han hänsynslöst tvingade i den s.k. vinjournalisten två boxar Gato Negro
 
Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Vad säger man?

lepatrik skrev:
Gratis är gott, sa Carl-Jan Granqvist när han hänsynslöst tvingade i den s.k. vinjournalisten två boxar Gato Negro

Efter reaktionerna på vinklubben.se så uttalar jag mig inte längre angående CJ och hand BiBfetisch.

Jag är övertygad om att varje vidare uttalande i sakfrågan kommer att leda till att ett "Einzatskommando Krug" kommer att skapas av diverse boxsörplande vinextremister i Storgöteborgstrakten, vars enda syfte kommer att vara att jaga rätt på, och utrota undertecknad.

Krug
 

Mysonoxen

Medlem
SV: Vad säger man?

Krug skrev:
Efter reaktionerna på vinklubben.se så uttalar jag mig inte längre angående CJ och hand BiBfetisch.

Jag är övertygad om att varje vidare uttalande i sakfrågan kommer att leda till att ett "Einzatskommando Krug" kommer att skapas av diverse boxsörplande vinextremister i Storgöteborgstrakten, vars enda syfte kommer att vara att jaga rätt på, och utrota undertecknad.

Krug

Att reta BiB-maffian verkar numera vara lika livsfarligt som att förarga diverse islamistiska extremister.
 
Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Vad säger man?

Du anar inte hur sanna dina ord är Mysonoxen.
 
Toppen