Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Vad tror ni om dessa 2 viner?

pln

Medlem
En flaska som kommer från gstaad i schweiz.. och legat länge där. När jag kollade i källaren hade korken tryckts in. Kan det vara tryckskillnaden? Den var ok innan och har legat i låda, så ingen åverkan har hänt iaf.

Nån som vet nått om det andra vinet?

mvh
Per.

DSC00821.JPG

DSC00820.JPG

DSC00822.JPG
 
Trådskapare
P

pln

Medlem
Ja jag hoppas. Bara att öppna och testa ju. Jag tror faktiskt att flaskan acklimatiserat sig uppe i gstaad 1000m upp. När den sen är nere på havsnivå så har det ökade lufttrycket tryckt in den. Roligt fenomen bara o_O Hoppas inte det är korkskadat bara.
Den andra var en bekant som tjatat om.. så jag var nyfiken på om nån testat. Det verkar vara sval reaktion här dock :)
 
Toppen