Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Var köpa baron de Ley - vinas reserva rioja

sunqan

Vinös
Vill du handla av en svensk importör, är det privatimport via systembolaget som gäller
Kontakta enjoywine (man hamnar där när man klickar på "shop" hos winesearcher) och fråga om det går att köpa vinet via privatimport, hur många flaskor du måste köpa och vad priset blir.
 
Kul att du också gillar det vinet! Väldigt prisvärt och funktionellt på flera sätt. Det sticker ut med sin rostade ek-karaktär som bidrar med rökighet och ändå balanseras upp till en härlig smakupplevelse.

Producenten har gått över till årgång 2011 även om det finns flaskor av 2010 där ute. Jag tycker de är i princip helt likvärdiga, men har inte testat vid samma tillfälle. 2011 köpte jag senast genom; https://www.vinissimus.co.uk/en/
 
Trådskapare
Jerobaum

Jerobaum

Medlem
Om jag gillade denna variant finns det andra producenter och viner som jag borde prova?
 

chambertin

Medlem
Om jag gillade denna variant finns det andra producenter och viner som jag borde prova?
Om du gillar vit traddo-Rioja så borde du prova Viña Tondonia (och Viña Gravonia) och Marques de Murrieta för att nämna några.
Dessa görs med lång fatlagring och en hel del oxidation.
 
Trådskapare
Jerobaum

Jerobaum

Medlem
Marqués de Murrieta Capellanía 2011
Om du gillar vit traddo-Rioja så borde du prova Viña Tondonia (och Viña Gravonia) och Marques de Murrieta för att nämna några.
Dessa görs med lång fatlagring och en hel del oxidation.

Låter ballt, Finns några av vinerna att prova i Stockholm?

Vina Tondonia och Vina Gravonia finns vettiga priser på Decantalo. Marques de Murrieta, verkar lite svårare att beställa.

Marqués de Murrieta Capellanía 2011, det finns en flaska kvar i hela Sverige. Hoppas jag kan knipa den i butik efter påsken.
 
Last edited:
Trådskapare
Jerobaum

Jerobaum

Medlem
Gick in på systembolaget.se idag för att kolla Marqués de Murrieta Capellanía 2011. Produkten har plockats bort från sortimentet :(
 
Toppen