Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Var ska man bo i Champagne?

Marie L

Medlem
Hej. Vi kommer att göra ett snabbt stopp i Champagne nu i juli. Var ska man bo för att få ut mesta möjliga av tiden?
Vilka producenter bör man inte missa?
Vi kommer att vara två vuxna och ett motvilligt barn och har tänkt oss två övernattningar.
Jag inser att det är alldeles för för lite att lägga en dag här men det är så det får bli denna gången.
Vi kommer även att göra ett liknande stopp i Tain så där tar jag gärna emot tips där med.
 

Pontus

Medlem
Hej. Vi kommer att göra ett snabbt stopp i Champagne nu i juli. Var ska man bo för att få ut mesta möjliga av tiden?
Vilka producenter bör man inte missa?
Vi kommer att vara två vuxna och ett motvilligt barn och har tänkt oss två övernattningar.
Jag inser att det är alldeles för för lite att lägga en dag här men det är så det får bli denna gången.
Vi kommer även att göra ett liknande stopp i Tain så där tar jag gärna emot tips där med.
I Tain finns flera helt ok boenden. Sök via Tripadvisor. Jag kan rekommendera ett besök i Chapoutiers butik för att provsmaka. Det är avslappnat, proffsigt och funkar med barn. Missa för guds skull inte heller Valrhona-butiken - gratis lyxchoklad tills man inte pallar mer. Det finns även andra producenter med butiker centralt, tex Jaboulet. Tain är litet, det funkar att gå omkring och kolla, även med barn.
 

MartinE

Medlem
Hej. Vi kommer att göra ett snabbt stopp i Champagne nu i juli. Var ska man bo för att få ut mesta möjliga av tiden?
Vilka producenter bör man inte missa?
Det finns redan väldigt mycket skrivet på det här temat – gör en sökning och du kommer sannolikt att få svar på dina frågor!

Angående boendet tycker jag tveklöst att ni ska bo i Épernay om ni aldrig tidigare varit i Champagne!

Vad ni ska prioritera under ert korta besök beror helt på vad ni är intresserade av. Men varför inte boka ett eller två besök hos någon producent som ni gillar!
 
Toppen