Vilken Champagne till nyår 2012

Diskussion i 'Vin' startad av Anders Landström, 15 december 2012.

1. Per Stade

Per Stade Lege artis

SV: Sv: Vilken Champagne till nyår 2012

Efter provningen av De Saint Gall 2004 beställde jag en låda (litar obetingat på
    forummedlemmarnas goda smak). Den 16 november fick jag ett SMS om att den
    hade kommit. Ringde och kollade och naturligtvis var det 2005 som levererats.
    Bad den vänliga expediten ordna en låda med rätt årgång, vilket hon gjorde
    omgående. Sedan hände inget. Efter en dryg vecka gick jag in och frågade vad
    som hänt. Inte kommit än, skall skickas från en annan butik med posten, vilket
    kan ta tid, blev svaret. Efter nästan 14 dagar fick jag besked om att posten krossat
    hela lådan och att en ny var beställd, den här gången från Götlaborg. Ytterligare en
    vecka senare kom lådan.
    Så tyvärr är det nog ännu färre 2004or kvar i butikerna nu om det ens finns några.
    På nätet har de ändrat årgången nu till 2005 på De Saint Gall.
    Att årgången inte stämmer med den beställda är inte alls ovanligt, jag har råkat ut
    för det allt för många gånger.

2. SV: Sv: Vilken Champagne till nyår 2012

Så det var för en gångs skull inte bolaget utan Posten som tabbade sig? Förbannat klantigt att krossa en låda champagne måste jag säga. Hoppas det blev en jävla massa att städa för klåparen.

3. Dovberg

Dovberg Medlem

SV: Sv: Vilken Champagne till nyår 2012

Båda händelserna har hänt mig med. Beställde en låda champagne. Skulle vara -02, men fick -00. Då var det "löjligt" när jag ville skicka tillbaks lådan, enligt personalen. Klart fan att jag inte vill ha -00 när jag beställt -02. Beställde en låda clos du roi från -09. Posten hade "tappat" lådan och två flaskor fanns kvar bara. Vinerna försvann över hela landet så fick finna mig i att bara få två. Helt sanslöst dåligt!

4. Magikern

Magikern Medlem

SV: Vilken Champagne till nyår 2012

Jag hade tänkt ge en 04 i Julklapp, var lite orolig att det var en 05 jag råkat köpa men kollade idag och visst var det en 04. Finns fortfarande 04:eek:r kvar åtminstone i Malmö :)

Dela sidan